مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

348
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

166
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر خودگویی آموزشی و انگیزشی بر عملکرد حرکتی بسکتبالیست های ماهر و مبتدی

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 176

چکیده

 مقدمه و هدف: هدف این تحقیق بررسی تاثیر خودگویی آموزشی و انگیزشی بر عملکرد حرکتی بسکتبالیست های ماهرومبتدی بود. روش شناسی: روش تحقیق نیمه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون بود. 38 بسکتبالیست (5/0± 23سن) مبتدی و ماهر به صورت تصادفی انتخاب و در 2 گروه19 نفری قرارگرفتند. در جلسه آزمون ابتدا از شرکت کنندگان پیش آزمون بعمل آمد سپس از آنها خواسته شد برای اجرای شوت بسکتبال از خودگویی های آموزشی و انگیزشی استفاده کنند و در نهایت از شرکت کنندگان پس آزمون بعمل آمد. یافته ها: نتایج نشان داد بین میانگین عملکرد مهارت شوت بسکتبال در شرایط خودگویی آموزشی و پایه بازیکنان ماهر تفاوت معنی داری وجود نداشت. درحالی که بین میانگین عملکرد مهارت شوت بسکتبال در شرایط خودگویی انگیزشی و پایه بازیکنان ماهر تفاوت معنی داری وجود داشت. بین میانگین عملکرد مهارت شوت بسکتبال در شرایط خودگویی انگیزشی و آموزشی بازیکنان ماهر تفاوت معنی داری یافت شد. سایر نتایج نشان داد که بین میانگین عملکرد مهارت شوت بسکتبال در شرایط خودگویی آموزشی و پایه بازیکنان مبتدی تفاوت معنی داری وجود داشت. بین میانگین عملکرد مهارت شوت بسکتبال در شرایط خودگویی انگیزشی و پایه بازیکنان مبتدی تفاوت معنی داری وجود داشت. در حالی که بین میانگین عملکرد مهارت شوت بسکتبال در شرایط خودگویی انگیزشی و آموزشی تفاوت معنی داری یافت نشد. نتیجه گیری: در کل به مربیان بسکتبال پیشنهاد می شود که جهت آموزش مهارت های حرکتی و افزایش عملکرد ورزشکاران از خودگویی های آموزشی و انگیزشی استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دانا، امیر. (1397). تاثیر خودگویی آموزشی و انگیزشی بر عملکرد حرکتی بسکتبالیست های ماهر و مبتدی. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 14(27 )، 167-176. SID. https://sid.ir/paper/524180/fa

    Vancouver: کپی

    دانا امیر. تاثیر خودگویی آموزشی و انگیزشی بر عملکرد حرکتی بسکتبالیست های ماهر و مبتدی. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی[Internet]. 1397؛14(27 ):167-176. Available from: https://sid.ir/paper/524180/fa

    IEEE: کپی

    امیر دانا، “تاثیر خودگویی آموزشی و انگیزشی بر عملکرد حرکتی بسکتبالیست های ماهر و مبتدی،” پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، vol. 14، no. 27 ، pp. 167–176، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524180/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button