مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,364
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

708
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تشخیص الگوی رفتاری انسان در بازی سنگ، کاغذ، قیچی با استفاده از هوش مصنوعی

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 66

چکیده

 بازی های رایانه ای در جهان به عنوان یک ابزار سرگرمی, یک رسانه پرمخاطب, یک راهکار اثربخش آموزشی و یک اقتصاد بزرگ, پدیده مهمی محسوب می شود. در این مقاله, از شبکه عصبی مصنوعی پرسپترون چند لایه (MLP ) برای تشخیص الگوی رفتاری انسان در بازی سنگ, کاغذ, قیچی استفاده شده است. شباهت شبکه های عصبی مصنوعی (ANNs ) به مغز انسان انگیزه ی اصلی این تحقیق است. به منظور پیاده سازی کدهای شبکه از نرم افزار MATLAB استفاده شده است. این کدها از دو فاز تشکیل شده اند: 1) آموزش ANN برای یادگیری الگوی رفتاری انسان با در نظر گرفتن چهل مسابقه. 2) بازی واقعی در برابر انسان با انجام ده مسابقه. پس از پیاده سازی شبکه, اثر بخشی آن در تشخیص الگوی رفتاری انسان بررسی شد. این شبکه روی 40 نفر (20 زن و 20 مرد ) تست شد. هرکدام از بازیکنان طی سه مرحله با شبکه ی مورد نظر بازی کردند. نتایج این مطالعه نشان می دهد, درصد برنده شدن کامپیوتر با شبکه عصبی MLP طراحی شده در مردان برابر با %5/57 و در زنان برابر با %8/60 می باشد. در حالی که درصد برنده شدن کامپیوتر بدون شبکه عصبی و با انتخاب های کاملا تصادفی در 60 بازی صورت گرفته در بین مردان برابر با %5/52 و با همین تعداد بازی در بین زنان برابر با %5/42 است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی، مریم، روشنی، غلامحسین، و روشنی، عبدالرضا. (1398). تشخیص الگوی رفتاری انسان در بازی سنگ, کاغذ, قیچی با استفاده از هوش مصنوعی. شباک، 5(8 (پیاپی 47) )، 57-66. SID. https://sid.ir/paper/524251/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی مریم، روشنی غلامحسین، روشنی عبدالرضا. تشخیص الگوی رفتاری انسان در بازی سنگ, کاغذ, قیچی با استفاده از هوش مصنوعی. شباک[Internet]. 1398؛5(8 (پیاپی 47) ):57-66. Available from: https://sid.ir/paper/524251/fa

    IEEE: کپی

    مریم قاسمی، غلامحسین روشنی، و عبدالرضا روشنی، “تشخیص الگوی رفتاری انسان در بازی سنگ, کاغذ, قیچی با استفاده از هوش مصنوعی،” شباک، vol. 5، no. 8 (پیاپی 47) ، pp. 57–66، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524251/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button