Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

529
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

480
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیالکتیک معماری ایرانی-اسلامی با موضوع آموزش و فضاهای آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 108

چکیده

 همواره مسئله آموزش, مهمترین حلقه اتصال دوره های مختلف به یکدیگر بوده است. در حوزه معماری ایران, پیوستگی و تدریحی بودن از مهمترین ویژگی های آن و موجب تکامل پیوسته این علم تا قبل از دوره معاصر بوده است. آموزش به دلیل نقش بسیار مهمی که در توسعه جوامع بشری دارد از اهمیت بسزایی برخوردار است. از طرفی تحولات زندگی بشر, نهادهای اجتماعی و از جمله آموزشی را متأثر کرده و فضاهای آموزشی نیز در معرض دگرگونی قرار می گیرند. هدف این پژوهش تبیین نسبت بین معماری و فضاهای آموزشی را در گذر زمان در چاچوب معماری ایرانی-اسلامی بوده و به این منظور با توجه به اهمیت فضاهای آموزشی, این روند و سیر تکوین در فضاهای آموزشی, به عنوان فضاهای معماری که همواره حضوری مهم در معماری ایرانی و اسلامی داشته است پرداخته ایم. این تحقیق با نگاهی پدیدارشناسانه, با مرور ادبیات و مبانی نظری و استخراج مولفه های معماری ایرانی و اسلامی در مدارس و نسبت متقابل آموزش و معماری در این بناها پرداخته است. نهاینا نسبت بین عملکرد و نمود معماری در فضاهای آموزشی معرفی و جایگاه آن تبیین شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پارسایی خصال، محمد، و گرگانی، سیدامیرحسین. (1398). دیالکتیک معماری ایرانی-اسلامی با موضوع آموزش و فضاهای آموزشی. شباک، 5(12 (پیاپی 51) )، 99-108. SID. https://sid.ir/paper/524881/fa

    Vancouver: کپی

    پارسایی خصال محمد، گرگانی سیدامیرحسین. دیالکتیک معماری ایرانی-اسلامی با موضوع آموزش و فضاهای آموزشی. شباک[Internet]. 1398؛5(12 (پیاپی 51) ):99-108. Available from: https://sid.ir/paper/524881/fa

    IEEE: کپی

    محمد پارسایی خصال، و سیدامیرحسین گرگانی، “دیالکتیک معماری ایرانی-اسلامی با موضوع آموزش و فضاهای آموزشی،” شباک، vol. 5، no. 12 (پیاپی 51) ، pp. 99–108، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524881/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا