مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,325
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

395
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی علل نارضایتی شهروندان از شهرداری ها مورد مطالعه شهرداری اسکو

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 126

چکیده

شهرداری نهادی است عمومی و غیردولتی که در قبال اخذ وجوهات و عوارض های مصوب, اقدام به ارائه خدمات مندرج طی ماده 55 قانون شهرداری ها می نمایند. هدف از این پژوهش بررسی علل نارضایتی شهروندان از شهرداری اسکو-علی الخصوص در حوزه های مدیریتی, خدماتی و شهرسازی– بوده که حسب آن سعی شده است تا با بهره گیری از ادبیات موجود به بررسی علل نارضایتی از بخش های مذکور پرداخته شود. روش جمع آوری اطلاعات در این پژوهش به صورت میدانی و کتابخانه ای بوده که حسب آن از تحلیل اطلاعات به دست آمده از پرسشنامه ها, اطلاعات مربوطه استخراج, جمع بندی, آسیب شناسی و رفع آسیب شده اند. جامعه ی آماری پژوهش حاضر نیز شهروندانی هستند که در طول این پژوهش به نحوی از خدمات شهرداری اسکو بهره برده اند. نتایج پژوهش حاصله حاکی از آن است که منفک و مجزا سازی برخی از وظایف محوله به شهرداری ها و واگذاری آن به سایر ادارات, نبود ردیف بودجه مصوب و یا منابع مالی پایدار برای شهرداری ها, تبعیض در ارائه خدمات به نواحی مختلف شهر, تفسیر به رای نمودن قوانین, عدم کارایی شهردار منتخب شوراها در اداره امورات شهر و شهرداری و وجود پروسه های زائد اداری از جمله عواملی هستند که ضمن ایجاد ضعف در شهرداری ها, سبب ایجاد نارضایتی در شهروندان گردیده و همین امر نیز سبب کاهش مشارکت شهروندان در اداره امورات شهر گردیده است. به نظر می رسد با مجزا نمودن قدرت از بدنه تخصصی شهرداری ها, تمرکزگرایی در سیستم خدمات رسان شهری, کاهش موازی کاری ها, رفع اختلاف در وظایف دستگاه های ارائه دهنده خدمات عمومی و مشخص نمودن دستگاه مسئول, شفافیت مالی شهرداری ها و تسریع در پاسخگویی, کاهش بهاء خدمات ارائه شده و. . . می توان به مشکلات و معضلات مطروحه فائق آمد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مناف زاده، هادی، و طوفان، سحر. (1399). بررسی علل نارضایتی شهروندان از شهرداری ها مورد مطالعه شهرداری اسکو. شباک، 6(5 (پیاپی 56) )، 119-126. SID. https://sid.ir/paper/525411/fa

    Vancouver: کپی

    مناف زاده هادی، طوفان سحر. بررسی علل نارضایتی شهروندان از شهرداری ها مورد مطالعه شهرداری اسکو. شباک[Internet]. 1399؛6(5 (پیاپی 56) ):119-126. Available from: https://sid.ir/paper/525411/fa

    IEEE: کپی

    هادی مناف زاده، و سحر طوفان، “بررسی علل نارضایتی شهروندان از شهرداری ها مورد مطالعه شهرداری اسکو،” شباک، vol. 6، no. 5 (پیاپی 56) ، pp. 119–126، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/525411/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button