Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

152
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

27
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارایه مدل و الگوریتم برای مساله زمان بندی ناوگان چندپایانه ای توسعه یافته با در نظر گرفتن محدودیت های توازن تعداد ناوگان

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 40

چکیده

 هدف مساله زمان بندی ناوگان چندپایانه ای (MDVSP) انجام سفرهای برنامه ریزی شده با استفاده بهینه از منابع موجود می باشد. این مساله در مدیریت سیستم حمل ونقلی بسیار با اهمیت است. یکی از راهکارهای مفید برای مدیریت بهتر چنین سیستمی در نظر گرفتن محدودیت های شرایط واقعی مساله است. یکی از محدودیت هایی که در کاربردهای واقعی مساله MDVSP دیده می شود, محدودیت متوازن سازی پایانه ها می باشد. به منظور متوازن سازی تعداد ناوگان عزیمت شده از هر پایانه و همچنین تعداد رانندگان تخصیص یافته به هر پایانه, در این مقاله محدودیت جدیدی پیشنهاد شده است. این نرمال سازی از تجمع بیش از حد ناوگان در یک یا چند پایانه و ترافیک ناشی از آن جلوگیری کرده و باعث توازن منابع بین پایانه ها می شود. با افزودن این محدودیت به مدل مساله, یک مدل گسترش یافته برای مساله MDVSP پیشنهاد شده است که در آن محدودیت متوازن سازی به صورت یک محدودیت نرم مدل سازی شده است. با توجه به این که در کاربردهای واقعی این مساله با نمونه های بزرگ-مقیاس مواجه هستیم, برای حل مساله با در نظر گرفتن محدودیت جدید, از رویکرد تجزیه به همراه ایده های مزایده-محور استفاده شده است. برای ارزیابی مدل و روش حل ارایه شده از نرم افزار CPLEX به منظور مقایسه نتایج استفاده شده است. نتایج محاسباتی نشان می دهد که رویکرد پیشنهادی می تواند در زمان مطلوب مساله موردنظر را با دقت مناسب حل کرده و همزمان محدودیت مورد نظر را برآورده سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیک سیرت، ملیحه. (1399). ارایه مدل و الگوریتم برای مساله زمان بندی ناوگان چندپایانه ای توسعه یافته با در نظر گرفتن محدودیت های توازن تعداد ناوگان. تحقیق در عملیات در کاربردهای آن (ریاضیات کاربردی)، 17(4 (پیاپی 67) )، 23-40. SID. https://sid.ir/paper/526153/fa

    Vancouver: کپی

    نیک سیرت ملیحه. ارایه مدل و الگوریتم برای مساله زمان بندی ناوگان چندپایانه ای توسعه یافته با در نظر گرفتن محدودیت های توازن تعداد ناوگان. تحقیق در عملیات در کاربردهای آن (ریاضیات کاربردی)[Internet]. 1399؛17(4 (پیاپی 67) ):23-40. Available from: https://sid.ir/paper/526153/fa

    IEEE: کپی

    ملیحه نیک سیرت، “ارایه مدل و الگوریتم برای مساله زمان بندی ناوگان چندپایانه ای توسعه یافته با در نظر گرفتن محدودیت های توازن تعداد ناوگان،” تحقیق در عملیات در کاربردهای آن (ریاضیات کاربردی)، vol. 17، no. 4 (پیاپی 67) ، pp. 23–40، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/526153/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا