Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

537
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

463
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی روش آموزش کلاس معکوس وروش سخنرانی براشتیاق تحصیلی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 161 | صفحه پایان 176

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی روش آموزش کلاس معکوس وروش سخنرانی براشتیاق تحصیلی دانشجومعلمان دختر دانشگاه فرهنگیان انجام شد. روش: در راستای هدف پژوهشی و در قالب طرح آزمایشی بین گروهی, از جامعه دانشجویان دختردانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی درسال تحصیلی 1397-98است تعداد 60نفر دانشجودر 2 گروه 30 نفره به روش نمونه گیری خوشه ای یک مرحله ای انتخاب شدند. یک از گروه هابا روش کلاس معکوس و گروه د یگر به روش سخنرانی تحت آموزش قرار گرفتند. برای جمع آوری داده هااز پرسشنامه اشتیاق تحصیلی Fredricks وهمکاران استفاده شد. تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس تک متغیره انجام پذیرفت. نتایج: نتایج نشان دادکه روش کلاس معکوس نسبت به روش سخنرانی دربهبوداشتیاق تحصیلی دانشجویان اثربخش تراست. نتایج نشان داد که تمام فعالیت های موجود در کلاس معکوس حول درگیری فعالانه فراگیران با مطالب آموزشی و تکالیف یادگیری دور می زنند. بنابراین با فعال شدن فراگیران آن ها می توانند افکار و اعمال خود را طوری هدایت کنند که بر انگیزه و اشتیاق تحصیلی و درنهایت بر یادگیری شان اثربخشی بیشتری داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جوادی، ناهید، پناه علی، امیر، و علیوندی وفا، مرضیه. (1399). مقایسه اثربخشی روش آموزش کلاس معکوس وروش سخنرانی براشتیاق تحصیلی دانشجویان. تدریس پژوهی، 8(2 )، 161-176. SID. https://sid.ir/paper/526245/fa

    Vancouver: کپی

    جوادی ناهید، پناه علی امیر، علیوندی وفا مرضیه. مقایسه اثربخشی روش آموزش کلاس معکوس وروش سخنرانی براشتیاق تحصیلی دانشجویان. تدریس پژوهی[Internet]. 1399؛8(2 ):161-176. Available from: https://sid.ir/paper/526245/fa

    IEEE: کپی

    ناهید جوادی، امیر پناه علی، و مرضیه علیوندی وفا، “مقایسه اثربخشی روش آموزش کلاس معکوس وروش سخنرانی براشتیاق تحصیلی دانشجویان،” تدریس پژوهی، vol. 8، no. 2 ، pp. 161–176، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/526245/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا