Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,170
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,139
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی روش های تدریس بارش مغزی و حل مساله بر تعامل معلم و دانش آموز

صفحات

 صفحه شروع 130 | صفحه پایان 146

چکیده

 هدف: هدف از این مطالعه مقایسه اثربخشی روش های تدریس بارش مغزی و حل مساله بر تعامل معلم و دانش آموز است. روش: این تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی و از روش تحقیق شبه آزمایشی استفاده شده است, طرح تحقیق شامل پیش آزمون و پس آزمون با گروه های آزمایش 1 و 2 است. جامعه این پژوهش از کلیه دانش آموزان پسر پایه نهم شهرستان قدس که در سال تحصیلی 98-1397 مشغول به تحصیل بودند. با استفاده از روش تصادفی خوشه ای دو مرحله ای دو کلاس به عنوان نمونه آماری انتخاب و به طور تصادفی یکی از کلاس ها در معرض متغیر مستقل روش تدریس بارش مغزی و کلاس دیگر در معرض متغیر مستقل روش تدریس حل مساله قرار داده شدند, ابتدا پیش آزمون تعامل معلم و دانش آموز از دو گروه گرفته شد و بعد از اجرای دوره در نیمسال دوم از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. داده های حاصل, با استفاده آزمون تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) برای نمرات اختلافی مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج: یافته ای پژوهش نشان داد که علی رغم آنکه هر دو روش بر متغیر وابسته تاثیر مثبت داشته اند, روش تدریس بارش مغزی در مقایسه با روش حل مساله اثربخشی بیشتری بر خرده مقیاس های رهبری, رفتار کمک کننده, درک کردن و مسئولیت پذیری داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زینلی، بهروز، تاجیک اسماعیلی، سمیه، نیرومند، لیلا، و مظفری، افسانه. (1399). مقایسه اثربخشی روش های تدریس بارش مغزی و حل مساله بر تعامل معلم و دانش آموز. تدریس پژوهی، 8(2 )، 130-146. SID. https://sid.ir/paper/526250/fa

    Vancouver: کپی

    زینلی بهروز، تاجیک اسماعیلی سمیه، نیرومند لیلا، مظفری افسانه. مقایسه اثربخشی روش های تدریس بارش مغزی و حل مساله بر تعامل معلم و دانش آموز. تدریس پژوهی[Internet]. 1399؛8(2 ):130-146. Available from: https://sid.ir/paper/526250/fa

    IEEE: کپی

    بهروز زینلی، سمیه تاجیک اسماعیلی، لیلا نیرومند، و افسانه مظفری، “مقایسه اثربخشی روش های تدریس بارش مغزی و حل مساله بر تعامل معلم و دانش آموز،” تدریس پژوهی، vol. 8، no. 2 ، pp. 130–146، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/526250/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی