مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

167
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

98
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش رسانه در شکل گیری انتظارات اقتصادی پویا و مدیریت سبد دارایی ها

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 36

چکیده

 تاثیر رسانه بر اقتصاد از طریق ارایه اطلاعات و تغییر رفتار اقتصادی افراد, از جمله مباحث اساسی مطالعات رسانه و اقتصاد است. توجه به عنصر تکرار در رسانه برای اقناع مخاطب, بیانگر ایجاد شرایط پویایی وابسته به زمان در مدل های تغییرپذیری خانواده GARCH به عنوان یکی از روش های مرسوم مطالعات تغییر پذیری است. مقایسه نتایج حاصل از تخمین مدل های تغییر پذیری BEKK-MGARCH و پویا DCC-MGARCH, برای بررسی تاثیر حضور رئیس کل بانک مرکزی در رسانه بر رفتار اقتصادی جامعه, بیانگر معنادار شدن روابط تغییرپذیری و همبستگی های شرطی و ایجاد نوعی از الگوهای انتظاری وابسته به زمان است. طبق این مدل, ضریب تاثیر حضور مقام پولی در رسانه بر نرخ دلار و شاخص کل بورس, معنادار است. تاثیر حضور رسانه ای مقام پولی بر نرخ دلار, از طریق برقراری همبستگی شرطی پویا بین تغییرات نرخ های دلار و سکه, موجب تاثیر فعالیت رسانه ای مقام پولی بر قیمت سکه نیز در طول زمان می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پرویزیان، فرشاد، عرفانی، علیرضا، و ابونوری، اسمعیل. (1398). نقش رسانه در شکل گیری انتظارات اقتصادی پویا و مدیریت سبد دارایی ها. مدلسازی اقتصادسنجی، 5(1 (پیاپی 16) )، 11-36. SID. https://sid.ir/paper/527229/fa

    Vancouver: کپی

    پرویزیان فرشاد، عرفانی علیرضا، ابونوری اسمعیل. نقش رسانه در شکل گیری انتظارات اقتصادی پویا و مدیریت سبد دارایی ها. مدلسازی اقتصادسنجی[Internet]. 1398؛5(1 (پیاپی 16) ):11-36. Available from: https://sid.ir/paper/527229/fa

    IEEE: کپی

    فرشاد پرویزیان، علیرضا عرفانی، و اسمعیل ابونوری، “نقش رسانه در شکل گیری انتظارات اقتصادی پویا و مدیریت سبد دارایی ها،” مدلسازی اقتصادسنجی، vol. 5، no. 1 (پیاپی 16) ، pp. 11–36، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/527229/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button