مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,809
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کارآمدی معلم، تحلیل رفتگی شغلی، سبک تدریس، و هوش هیجانی: روابط و تفاوتهای موجود

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 62

چکیده

 طی سالهای اخیر, معلمین به عنوان یکی از مهمترین عوامل در تعلیم و تربیت بیش از پیش مورد توجه محققین قرار گرفته اند. در این راستا, تلاشهای زیادی جهت یافتن روابط بین متغیرهای مختلف معلمان (از جمله کارآمدی, تحلیل رفتگی شغلی, سبک تدریس و هوش هیجانی) و ویژگیهای جمعیت شناختی آنان (نظیر جنسیت, میزان تحصیلات, و سابقه تدریس) در رشته های وابسته به تعلیم و تربیت صورت گرفته است. با این وجود, فقدان چنین تحقیقاتی در رشته آموزش زبان انگلیسی محسوس می باشد. هدف از تحقیق حاضر, یافتن روابط میان برخی از این متغیرها در بین معلمان زبان انگلیسی ایرانی بود. بدین منظور, 264 معلم زبان انگلیسی به چهار پرسشنامه کارآمدی, تحلیل رفتگی شغلی, سبک تدریس, و هوش هیجانی پاسخ دادند. نتایج تحلیل داده های جمع آوری شده حاکی از وجود همبستگی معنادار در بین برخی از اجزا این چهار متغیر از یکسو و اختلاف معنادار در بین بعضی از این اجزا بر اساس جنسیت, میزان تحصیلات, و سابقه تدریس افراد شرکت کننده در تحقیق بود. اصل مقاله به صورت متن کامل انگلیسی, در بخش انگلیسی قابل رویت است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری، رامین، و توسلی، کبری. (1390). کارآمدی معلم, تحلیل رفتگی شغلی, سبک تدریس, و هوش هیجانی: روابط و تفاوتهای موجود. مجله زبانشناسی کاربردی، 14(2)، 31-62. SID. https://sid.ir/paper/55245/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری رامین، توسلی کبری. کارآمدی معلم, تحلیل رفتگی شغلی, سبک تدریس, و هوش هیجانی: روابط و تفاوتهای موجود. مجله زبانشناسی کاربردی[Internet]. 1390؛14(2):31-62. Available from: https://sid.ir/paper/55245/fa

    IEEE: کپی

    رامین اکبری، و کبری توسلی، “کارآمدی معلم, تحلیل رفتگی شغلی, سبک تدریس, و هوش هیجانی: روابط و تفاوتهای موجود،” مجله زبانشناسی کاربردی، vol. 14، no. 2، pp. 31–62، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55245/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button