مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,181
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

محیط فراگیر یادگیری - پسند: موردی از نوآوری آموزشی و کاربرد آن در تحقق هدف های «آموزش برای همه»

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 63

چکیده

نوآوری آموزشی با به بارآوردن اندیشه های نو در نظام آموزشی سرو کار دارد. رویکرد «محیط فراگیر یادگیری – پسند» (مفید) را می توان موردی از نوآوری آموزشی به شمار آورد. از طریق این رویکرد, می توان فرصت های آموزش و یادگیری را برای همه کودکان, بدون توجه به ویژگی های آنان (از قبیل: جنسیت, توانایی های جسمانی, تفاوت های زبانی, قومی و غیره) فراهم کرد. در محیط فراگیر یادگیری پسند, فعالیت معلم در جهت ارتقای کیفیت محیط یادگیری و کیفیت عملکرد یادگیرنده است. این امر به ویژه در پرورش مهارت های زندگی قابل توجه است. علاوه بر آن, نوآوری یاد شده رویکردی مناسب برای تحقق برنامه «آموزش برای همه» (EFA) است. برنامه "EFA" که به وسیله چندین سازمان بین المللی و 164 کشور جهان مورد تایید قرار گرفته است, شش هدف اساسی را دنبال می کند. در این مقاله ابتدا به هدف های برنامه "EFA" اشاره می شود, سپس ویژگی های «مفید» مورد تحلیل قرار می گیرد و چگونگی استفاده از آن در برنامه یاد شد و نیز در ارتقای کیفیت یادگیری بحث می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بازرگان هرندی، عباس. (1386). محیط فراگیر یادگیری - پسند: موردی از نوآوری آموزشی و کاربرد آن در تحقق هدف های «آموزش برای همه». روانشناسی و علوم تربیتی، 37(2)، 47-63. SID. https://sid.ir/paper/55665/fa

    Vancouver: کپی

    بازرگان هرندی عباس. محیط فراگیر یادگیری - پسند: موردی از نوآوری آموزشی و کاربرد آن در تحقق هدف های «آموزش برای همه». روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1386؛37(2):47-63. Available from: https://sid.ir/paper/55665/fa

    IEEE: کپی

    عباس بازرگان هرندی، “محیط فراگیر یادگیری - پسند: موردی از نوآوری آموزشی و کاربرد آن در تحقق هدف های «آموزش برای همه»،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 37، no. 2، pp. 47–63، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55665/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button