مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

697
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

602
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش کارمندان زن آموزش و پرورش کرج به وضعیت مشارکت زنان در تصمیم گیری

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 115

چکیده

 پژوهش پیش رو, که نگرش کارمندان زن شاغل در سازمان آموزش و پرورش کرج را به وضعیت مشارکت زنان در تصمیم گیری مورد بررسی قرار می دهد, بر چهار پایه اصلی بررسی میزان عوامل دانش, دست رسی به اطلاعات, قدرت, و پاداش, برای فراهم کردن مشارکت زنان در مراحل هفت گانه تصمیم گیری استوار است. روش پژوهش, توصیفی و از نوع میدانی است و برای گردآوری داده ها نیز از پرسش نامه و مطالعات کتاب خانه یی استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش را 137 زن شاغل در بخش های ستادی آموزش و پرورش کرج تشکیل می دهند, که پس از انتخاب 80 نفر از آن ها,به عنوان حجم نمونه و به روش تصادفی ساده, پرسش نامه یی پژوهش گرساخته, با 28 پرسش دارای مقیاس پنج درجه یی لیکرت (خیلی کم, کم, تا اندازه یی, زیاد, خیلی زیاد) در اختیار آن ها قرار گرفت. روایی پرسش نامه, با استفاده از آلفای کرون باخ, 0.64 به دست آمده است.نتایج پژوهش نشان می دهد میزان آمادگی سازمانی زنان, برای مشارکت در فرآیند تصمیم گیری, از نظر میزان دانش, کافی, اما از لحاظ میزان قدرت و پاداش, کم است, هم چنین, بالا بودن دانش, دست رسی به اطلاعات, قدرت, و دریافت پاداش در زنان, می تواند, به ترتیب,در اجرای تصمیم ها, انتخاب بهترین راه حل, ارزش گذاری برای راه حل ها, و تشخیص مسایل به آنان کمک کند تا در تصمیم گیری ها, مشارکتی مناسب تر و موثرتر داشته باشند.در پایان پژوهش, پیشنهاد هایی در زمینه فراهم کردن امکانات لازم برای دست یابی به دانش بالاتر, اجرای تصمیم ها, واگذاری اختیارات و توزیع قدرت, و توجه به پاداش مادی و معنوی ارایه شده است, که برای تدوین خط مشی مشارکت زنان در قانون پنجم توسعه اقتصادی, اجتماعی, و فرهنگی, توجه به آن ها ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شیرین، علی، و فامیل تخمه چی، فاطمه. (1388). بررسی نگرش کارمندان زن آموزش و پرورش کرج به وضعیت مشارکت زنان در تصمیم گیری. مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان(، 7(1 (پیاپی 19))، 95-115. SID. https://sid.ir/paper/66067/fa

    Vancouver: کپی

    شیرین علی، فامیل تخمه چی فاطمه. بررسی نگرش کارمندان زن آموزش و پرورش کرج به وضعیت مشارکت زنان در تصمیم گیری. مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان([Internet]. 1388؛7(1 (پیاپی 19)):95-115. Available from: https://sid.ir/paper/66067/fa

    IEEE: کپی

    علی شیرین، و فاطمه فامیل تخمه چی، “بررسی نگرش کارمندان زن آموزش و پرورش کرج به وضعیت مشارکت زنان در تصمیم گیری،” مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان(، vol. 7، no. 1 (پیاپی 19)، pp. 95–115، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/66067/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button