مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,712
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

723
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی گروه های هدف در تبلیغات هشتمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 165 | صفحه پایان 183

چکیده

 عمده ترین سوال این پژوهش این است که توجه به گروه های هدف در بین تبلیغات کاندیداهای منفرد, تشکل ها, گروه های اصلی سیاسی و منتخبین در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر تهران به چه صورت بوده است؟ در این تحقیق جمعیت آماری تمامی کاندیداها, احزاب و تشکل های شرکت کننده در انتخابات شهر تهران بوده که به تبلیغات پرداخته اند. تعداد کاندیداها در نمونه مورد بررسی 329 نفر و تعداد تشکل ها نیز 44 تشکل بوده است. داده های گردآوری شده با استفاده از روش تحلیل محتوای شعارهای انتخاباتی از منظر گروه های هدف در اقلام تبلیغی کاندیداهای منفرد و جمعی و مباحث نظری مربوط به گروه های هدف در نظریه های مربوط به سیاست های اجتماعی و رفاهی, تحلیل شده اند. یافته های تحقیق نشان می دهد که در بین هشت گروه هدف - کودکان, زنان, جوانان, سال خوردگان, فقرا, اقلیت های قومی و دینی, بازنشستگان, و معلولان - بیشترین توجه کاندیداهای منفرد و احزاب, به جوانان و زنان و سپس با اهمیتی کمتر از این دو گروه, فقرا بوده است. بازنشستگان, اقلیت های قومی و دینی و سپس کودکان, معلولان و سال خوردگان, نیز به ترتیب از اهمیتی به مراتب پایین تر برخوردار بوده و مورد کم توجهی و حتی بی توجهی کاندیداها و احزاب قرار گرفته اند؛ به گونه ای که دو گروه اخیر در بین تبلیغات احزاب اساسا به چشم نمی خورند. کمیت بالا و در نتیجه حجم آرای تاثیرگذار گروه های جوان و زنان از یک طرف و نیز نفوذپذیری و امکان جلب آرای آنان در مقایسه با سایر گروه های هدف, از جمله دلایلی است که بر اساس آن می توان توجه بیشتر کاندیداها و احزاب به جوانان و زنان را نسبت به سایر گروه های هدف تبیین نمود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

طالب، مهدی، فیروزآبادی، سیداحمد، ایمانی جاجرمی، حسین، و صادقی، علیرضا. (1387). بررسی گروه های هدف در تبلیغات هشتمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر تهران. مجله جامعه شناسی ایران، 9(1-2)، 165-183. SID. https://sid.ir/paper/67482/fa

Vancouver: کپی

طالب مهدی، فیروزآبادی سیداحمد، ایمانی جاجرمی حسین، صادقی علیرضا. بررسی گروه های هدف در تبلیغات هشتمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر تهران. مجله جامعه شناسی ایران[Internet]. 1387؛9(1-2):165-183. Available from: https://sid.ir/paper/67482/fa

IEEE: کپی

مهدی طالب، سیداحمد فیروزآبادی، حسین ایمانی جاجرمی، و علیرضا صادقی، “بررسی گروه های هدف در تبلیغات هشتمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر تهران،” مجله جامعه شناسی ایران، vol. 9، no. 1-2، pp. 165–183، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/67482/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button