Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,571
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

897
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش تصور تکنولوژی بر رفتار مصرف کننده، مورد کاوی در صنایع غذایی

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 55

چکیده

 با گسترش روز افزون رقابت, بنگاه های تولیدی و پژوهشگران بیشتر و بیشتر بر مشتری و ترجیحات وی متمرکز شده و لذا هر روزه زوایای جدیدی از آنچه انتخاب های مشتری را رقم می زند آشکار می گردد. یکی از ترجیحات مشتری به تلقی های وی از محصول و نام تجاری آن باز می گردد. تلقی مشتری از تکنولوژی ساخت محصول که برآمده از عنوان تجاری محصول و بسته بندی آن است, می تواند نقش مهمی در انتخاب نهایی مشتری در شرایط یکسان ایفا نماید, که این نقش را در این پژوهش مورد بررسی قرار داده ایم. پژوهش بر روی تعدادی از محصولات غذایی بدون تمایز انجام شده است و در شرایط مختلف, وابستگی انتخاب مشتری به تلقی از تکنولوژی بررسی شده است. محیط مطالعه فروشگاه شهروند بوده است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که در کالاهای ساده و کاملا فاقد تمایز, نقش تصور از تکنولوژی در انتخاب مشتری پررنگ تر است و لذا ایجاد تصویر مثبت نسبت به تکنولوژی را می توان به عنوان راه کاری ارزان قیمت برای آفرینش مزیت رقابتی محسوب نمود. همچنین بر اساس نتایج مصاحبه ها می توان ادعا نمود تلقی از تکنولوژی خود به عناصری خردتر از جمله تلقی از آاودگی محیط, تلقی از بهداشت, تلقی از همسانی کیفی و غیره قابل تفکیک است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ضیغمی، محمدعلی، رضایی وصال، سعیده، رضایی وصال، سارا، و اسدی داوودآبادی، علی اصغر. (1390). نقش تصور تکنولوژی بر رفتار مصرف کننده, مورد کاوی در صنایع غذایی. علوم و صنایع غذایی ایران، 8(1)، 49-55. SID. https://sid.ir/paper/71942/fa

    Vancouver: کپی

    ضیغمی محمدعلی، رضایی وصال سعیده، رضایی وصال سارا، اسدی داوودآبادی علی اصغر. نقش تصور تکنولوژی بر رفتار مصرف کننده, مورد کاوی در صنایع غذایی. علوم و صنایع غذایی ایران[Internet]. 1390؛8(1):49-55. Available from: https://sid.ir/paper/71942/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی ضیغمی، سعیده رضایی وصال، سارا رضایی وصال، و علی اصغر اسدی داوودآبادی، “نقش تصور تکنولوژی بر رفتار مصرف کننده, مورد کاوی در صنایع غذایی،” علوم و صنایع غذایی ایران، vol. 8، no. 1، pp. 49–55، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/71942/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا