Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,098
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین روایی و پایایی و هنجاریابی حیطه های حرکتی درشت و ظریف آزمون غربالگری رشدی دنور 2 در کودکان 6-3 سال شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 139

چکیده

 هدف این تحقیق تعیین روائی و پایائی و هنجاریابی مهارت های درشت و ظریف آزمون غربالگری رشدی دنور 2 برای کودکان 6-3 سال شهر اصفهان می باشد. روش تحقیق این مطالعه, توصیفی - توسعه ای است. جامعه آماری آن کلیه کودکان 6-3 سال شهر اصفهان بودند. 980 کودک به روش نمونه گیری چند مرحله ای خوشه طبقه ای نظامند از پنج منطقه جغرافیایی شهر اصفهان انتخاب شدند. آنها با استفاده از خرده آزمون های حرکتی درشت و ظریف دنور 2 آزمون شدند. روائی محتوایی با استفاده از نظر 10 متخصص رفتار حرکتی تعیین شد. دو نوع پایائی ارزیابی شد. پایائی بین ارزیاب ها با دو ارزیاب روی 28 کودک با استفاده از ضریب همبستگی درون گروهی و پایائی زمانی از روش آزمون - باز آزمون روی 140 کودک با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون بدست آمد. آمار توصیفی برای تدوین جداول هنجاری استفاده شدند.نتایج: تکالیف حرکتی درشت و ظریف برای گروه های سنی مختلف مورد پذیرش 10 متخصص رفتار حرکتی قرار گرفتند. پایائی بین ارزیاب ها برای تکالیف درشت و ظریف به ترتیب برابر با (p=0.000) r=0.96 و (p=0.000) r=0.95 بودند. پایائی زمانی برای تکالیف درشت و ظریف به ترتیب برابر با (p=0.000) r=0.96 و (p=0.000) r=0.98 بودند. بنابراین نتایج نشان می دهند که مهارت های درشت و ظریف دارای روائی محتوایی و پایایی بالایی می باشند. هنجار مهارت های درشت و ظریف در جداول ارائه شدند.نتیجه گیری: محققین و مربیان می توانند از این آزمون جهت نظارت بر رشد حرکتی و تعیین کودکان با تاخیر رشدی استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    داوری، فرزانه، خلجی، حسن، بهرام، عباس، و کاظم نژاد، انوشیروان. (1389). تعیین روایی و پایایی و هنجاریابی حیطه های حرکتی درشت و ظریف آزمون غربالگری رشدی دنور 2 در کودکان 6-3 سال شهر اصفهان. علوم حرکتی و ورزش، 8(15)، 125-139. SID. https://sid.ir/paper/74863/fa

    Vancouver: کپی

    داوری فرزانه، خلجی حسن، بهرام عباس، کاظم نژاد انوشیروان. تعیین روایی و پایایی و هنجاریابی حیطه های حرکتی درشت و ظریف آزمون غربالگری رشدی دنور 2 در کودکان 6-3 سال شهر اصفهان. علوم حرکتی و ورزش[Internet]. 1389؛8(15):125-139. Available from: https://sid.ir/paper/74863/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه داوری، حسن خلجی، عباس بهرام، و انوشیروان کاظم نژاد، “تعیین روایی و پایایی و هنجاریابی حیطه های حرکتی درشت و ظریف آزمون غربالگری رشدی دنور 2 در کودکان 6-3 سال شهر اصفهان،” علوم حرکتی و ورزش، vol. 8، no. 15، pp. 125–139، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/74863/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا