مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,265
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

419
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تصویرسازی شناختی و انگیزشی همراه با تمرین بدنی بر عملکرد و یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 50

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر مقایسه تاثیر سه نوع تمرین بدنی, تصویرسازی شناختی همراه با تمرین بدنی, و تصویرسازی انگیزشی همراه با تمرین بدنی بر عملکرد, یادداری و انتقال مهارت پرتاب آزاد بسکتبال بود. هفتاد و هشت دانشجوی دختر از دانشگاه علوم پزشکی که واحد تربیت بدنی را اخذ نموده بودند و سابقه شرکت در بسکتبال را نداشتند, بر اساس نتایج پرسشنامه های توانایی تصویرسازی حرکتی, توانایی تصویرسازی ورزشی, و نمرات پیش آزمون به روش انتساب تصادفی طبقه ای در سه گروه قرار گرفتند. گروه های تصویرسازی علاوه بر یادگیری مهارت پرتاب آزاد بسکتبال, تصویرسازی را نیز تمرین کردند و همه گروه ها در پیش آزمون مهارت, هیجده جلسه تمرین, و آزمون های یادگیری شرکت کردند. تحلیل واریانس با سنجش های تکراری در جلسات اکتساب بین گروه ها تفاوتی را نشان نداد. اما تحلیل واریانس یک راهه در آزمون های یادگیری برتری گروه تصویرسازی شناختی را نشان داد. این یافته ها نشان داد که کارکرد شناختی تصویرسازی در مقایسه با کارکرد انگیزشی تصویرسازی باعث یادگیری بهینه تکلیف می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستمی، ربابه، واعظ موسوی، سیدمحمدکاظم، بهرام، عباس، و کاظم نژاد، انوشیروان. (1388). تاثیر تصویرسازی شناختی و انگیزشی همراه با تمرین بدنی بر عملکرد و یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال. علوم حرکتی و ورزش، 7(14)، 39-50. SID. https://sid.ir/paper/74878/fa

    Vancouver: کپی

    رستمی ربابه، واعظ موسوی سیدمحمدکاظم، بهرام عباس، کاظم نژاد انوشیروان. تاثیر تصویرسازی شناختی و انگیزشی همراه با تمرین بدنی بر عملکرد و یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال. علوم حرکتی و ورزش[Internet]. 1388؛7(14):39-50. Available from: https://sid.ir/paper/74878/fa

    IEEE: کپی

    ربابه رستمی، سیدمحمدکاظم واعظ موسوی، عباس بهرام، و انوشیروان کاظم نژاد، “تاثیر تصویرسازی شناختی و انگیزشی همراه با تمرین بدنی بر عملکرد و یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال،” علوم حرکتی و ورزش، vol. 7، no. 14، pp. 39–50، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/74878/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button