مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,766
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,468
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سخن گفتن، مهارتی مغفول در برنامه درسی زبان فارسی

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 150

چکیده

 صحبت کردن به صورت «کاربرد زبان شفاهی برای تعامل مستقیم و بلافصل با دیگران» تعریف می شود و صورت آکادمیک آن سخن گفتن است. سخن گفتن شامل گفتار غیررسمی و گفتار رسمی از قبل آماده شده است. گفتار غیررسمی آن نیاز چندانی به آموزش مستقیم ندارد, اما گفتار رسمی مستلزم آموزش جدی است. هدف تحقیق حاضر تدوین شاخص های آموزش مهارت سخن گفتن در برنامه درسی زبان ملی برای دوره ابتدایی و نیز تبیین نقاط قوت و ضعف راهنمای برنامه درسی زبان فارسی برای دوره ابتدایی ایران (ویراست  (1388به لحاظ شاخص های مورد نظر بود. برای نیل به این هدف, محتوای برنامه درسی زبان ملی آمریکا (ایالت نیوجرسی, 2004), انگلستان (2007), سنگاپور (2006) و نیز راهنمای برنامه درسی زبان فارسی (ویراست 1388) برای دوره ابتدایی به شیوه کیفی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. حاصل کار نشان داد که در چارچوب برنامه درسی زبان فارسی مهارت سخن گفتن امری دانسته شده فرض می شود چرا که تعریف مشخصی برای آن مطرح نمی شود و خرده مهارت های آن نیز معرفی نمی شوند. این موضوع باعث شده است که هدف های آموزش آن نیز به صورت کلی و مبهم ارائه شوند. از طرفی, در چارچوب این برنامه درسی, آموزش مهارت سخن گفتن به صورتی متناسب با بافت موقعیت, انتقادی و با کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات برنامه ریزی نشده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دانای طوسی، مریم. (1390). سخن گفتن, مهارتی مغفول در برنامه درسی زبان فارسی. نوآوری های آموزشی، 9(37)، 121-150. SID. https://sid.ir/paper/75674/fa

    Vancouver: کپی

    دانای طوسی مریم. سخن گفتن, مهارتی مغفول در برنامه درسی زبان فارسی. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1390؛9(37):121-150. Available from: https://sid.ir/paper/75674/fa

    IEEE: کپی

    مریم دانای طوسی، “سخن گفتن, مهارتی مغفول در برنامه درسی زبان فارسی،” نوآوری های آموزشی، vol. 9، no. 37، pp. 121–150، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75674/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button