مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,349
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,002
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر انتخاب شیوه های ارزشیابی فرایند یادگیری فراگیران دوره های آموزش فنی و حرفه ای کشاورزی توسط آموزشگران

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 67

چکیده

 ارزشیابی با هدف محتوا سنجی, نهاده سنجی, روش سنجی و ستاده سنجی از ارکان و عناصر اصلی فرآیند آموزش و یادگیری به شمار آمده که ماهیتا ضامن موفقیت و تداوم و پویایی نظام آموزش در دستیابی به اهداف خود می باشد. تحقیق حاضر با هدف کلی تعیین میزان شناخت آموزشگران فنی و حرفه ای در رشته کشاورزی از فرآیند ارزشیابی و تبیین نگرش آن ها در این خصوص, به دنبال تبیین عوامل موثر بر انتخاب نوع آزمون های مورد استفاده در ارزشیابی آموخته های فراگیران از دیدگاه آموزشگران دوره های آموزش فنی و حرفه ای می باشد. جامعه آماری این تحقیق کلیه آموزشگران دوره های آموزش فنی و حرفه ای رسمی کشاورزی (400) هستند که از بین آن ها 100 نفر به عنوان نمونه به روش تصادفی ساده انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. از دیدگاه طبقه بندی تحقیقات بر مبنای هدف, تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کاربردی توسعه ای می باشد. تحقیق حاضر از حیث امکان کنترل متغیرها, به دلیل عدم امکان چنین امری از نوع تحقیقات شبه تجربی بوده و بر حسب زمان وقوع زمینه تحقیق از نوع تحقیقات پس رویدادی است. در این تحقیق برای جمع آوری اطلاعات از روش های مختلفی همچون مطالعه اسناد و مدارک کتابخانه, جستجو در شبکه اینترنت و بانک های اطلاعاتی برای دستیابی به اطلاعات بخش نظری و نیز مشاهده و مصاحبه حضوری برای جمع آوری اطلاعات میدانی استفاده گردیده است. برای داده پردازی نیز از نرم افزارهای SPSS11 استفاده شده است. در مجموع هفت فرضیه از ده فرضیه مورد مطالعه, تایید شد که بیانگر رابطه مثبت و معنی داری بین متغیرهای میزان شناخت از آزمون های نوشتاری, میزان شناخت از انواع آزمون های عملکرد, میزان دسترسی به امکانات آموزشی میزان سهولت در طرح و امتیازدهی آزمون ها, معدل دروس فراگیران, پایه تحصیلی فراگیران و میزان سهولت در طرح سوالات با متغیر میزان استفاده از شیوه های متنوع ارزشیابی می باشد. بر اساس نتایج به دست آمده از رگرسیون چند متغیری بیش از 66 درصد از واریانس متغیر وابسته (میزان به کارگیری شیوه های متنوع ارزشیابی) ناشی از مجموعه متغیرهای مستقل میزان شناخت از آ‍زمون های عملکرد, میزان سهولت در طرح و امتیازبندی آزمون ها, سابقه تدریس, پایه تحصیل فراگیران, درجه دشواری متن و حیطه های متون درسی می باشد. که در این میان متغیر میزان شناخت از آزمون های عملکرد بیشترین تاثیر را دارا بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مسعودی، سعیده، بهاری، سیف اله، و بهرنگی، محمدرضا. (1384). بررسی عوامل موثر بر انتخاب شیوه های ارزشیابی فرایند یادگیری فراگیران دوره های آموزش فنی و حرفه ای کشاورزی توسط آموزشگران. علوم کشاورزی، 11(2)، 53-67. SID. https://sid.ir/paper/7648/fa

    Vancouver: کپی

    مسعودی سعیده، بهاری سیف اله، بهرنگی محمدرضا. بررسی عوامل موثر بر انتخاب شیوه های ارزشیابی فرایند یادگیری فراگیران دوره های آموزش فنی و حرفه ای کشاورزی توسط آموزشگران. علوم کشاورزی[Internet]. 1384؛11(2):53-67. Available from: https://sid.ir/paper/7648/fa

    IEEE: کپی

    سعیده مسعودی، سیف اله بهاری، و محمدرضا بهرنگی، “بررسی عوامل موثر بر انتخاب شیوه های ارزشیابی فرایند یادگیری فراگیران دوره های آموزش فنی و حرفه ای کشاورزی توسط آموزشگران،” علوم کشاورزی، vol. 11، no. 2، pp. 53–67، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/7648/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button