مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله طرح

مشخصات مقاله

مجری: مرکز ملی فرش ایران
سال:1391 | تاریخ پایان: 1391

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

868
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات طرح

عنوان

بررسی رابطه بین قدرت و وابستگی در کانالهای توزیع، مطالعه در صنعت فرش دستباف ایران

نویسندگان

شهریار-محسنین

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 روابط بین اعضای اصلی در کانال بازاریابی یا توزیع هر صنعتی در کنار ساختار آن یکی از موضوعات بسیار مهم در ادبیات بازاریابی و کانالهای توزیع به عنوان یکی از 4 عنصر اصلی بازاریابی می باشد که علیرغم تمرکز بیش از نیم قرن این موضوع در خارج از کشور, در داخل مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است. یکی از مهمترین ابعاد رفتاری در روابط بین اعضای اصلی کانال بازاریابی موضوع قدرت و وابستگی می باشد که در این پژوهش روابط بین دو عضو اصلی کانال بازاریابی در هنر- صنعت فرش دستباف را با قبول تجار فرش به عنوان عضو منبع (عضو قدرتمندتر) کانال, و کارگاههای تولیدی به عنوان عضو هدف (عضو دیگر یا ضعیف تر) کانال مورد مطالعه قرار دادیم. در واقع هدف این پژوهش بررسی روابط بین قدرت و وابستگی از بعد ادراکی تولیدکنندگان (کارگاههای تولیدی متمرکز و غیرمتمرکز) به عنوان عضو هدف و تجار فرش به عنوان عضو منبع در این کانال می باشد. نمونه آماری این پژوهش شامل 174 کارگاه تولیدی اعم از متمرکز و غیرمتمرکز شرکت کننده در نمایشگاه فرش دستباف تهران و 286 تاجر بازار فرش تهران می باشد, که به ترتیب بطور تصادفی با روش نمونه گیری تصادفی مرحله ای و ساده انتخاب شدند. ابزار اصلی گردآوری اطلاعات در این پژوهش, پرسشنامه حضوری بود, که برای آزمون فرایض و تعیین برازش مدل مفهومی تحقیق از مدل معادلات ساختاری استفاده نمودیم. نتایج تجزیه و تحلیل داده های پژوهش بیانگر وجود تفاوت هایی در ابعاد ادراکی دو عضو اصلی این کانال از قدرت و ایجادکننده های وابستگی در سه بعد شهرت, نقش تجاری و سود و فروش می باشد که از دیدگاه عضو منبع بین قدرت جبرانی با قدرت منبع و وابستگی سود و فروش رابطه عکس, قدرت منبع با وابستگی سود و فروش و تجاری هدف رابطه مستقیم, قابلیت هدف در جایگزینی با قدرت منبع رابطه مستقیم و با وابستگی سود و فروش هدف رابطه عکس داشته است, همچنین وابستگی شهرت منجر به وابستگی سود و فروش و وابستگی تجاری منجر به وابستگی شهرت می شود. از دیدگاه عضو هدف قدرت جبرانی بر قدرت منبع و وابستگی سود و فروش هدف به منبع تاثیر معکوس, قدرت منبع بر وابستگی تجاری هدف تاثیر مستقیم, قابلیت هدف در جایگزینی منبع بر وابستگی سود و فروش و وابستگی تجاری وی به منیع تاثیر معکوس و بر قدرت جبرانی تاثیر مستقیم و وابستگی تجاری و وابستگی شهرت بر وابستگی سود و فروش تاثیر مستقیم دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محسنین، شهریار. (1391). بررسی رابطه بین قدرت و وابستگی در کانالهای توزیع, مطالعه در صنعت فرش دستباف ایران. تهران، ایران: سازمان ها و مراکز دولتی. https://sid.ir/paper/786443/fa

    Vancouver: کپی

    محسنین شهریار. [Internet]. بررسی رابطه بین قدرت و وابستگی در کانالهای توزیع, مطالعه در صنعت فرش دستباف ایران. تهران، ایران: سازمان ها و مراکز دولتی؛ 1391. Available from: https://sid.ir/paper/786443/fa

    IEEE: کپی

    شهریار محسنین، “بررسی رابطه بین قدرت و وابستگی در کانالهای توزیع, مطالعه در صنعت فرش دستباف ایران،” ایران، سازمان ها و مراکز دولتی، 1391. [Online]. Available: https://sid.ir/paper/786443/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button