مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله طرح

مشخصات مقاله

مجری: سازمان بنادر و دریانوردی (پایان نامه ها)
سال:1392 | تاریخ پایان: بهمن 1392

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

233
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

67
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات طرح

عنوان

سنجش کیفیت خدمات کتابخانه های سازمان بنادر و دریانوردی با استفاده از ابزار لایب کوال

نهاد حامی(کارفرما)

 سازمان بنادر و دریانوردی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان شاهراه ارتباط آبی اقتصاد کشور, نیازمند بررسی وضعیت خدمات کتابخانه ها و اطلاع رسانی است. هدف: سنجش کیفیت خدمات کتابخانه های تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی با استفاده از ابزار لایب کوال شامل سنجش سه مولفه, فضا, کارکنان و منابع از نظر میزان خدمات دریافت شده و خدمات مورد انتظار کاربران است. روش شناسی: این پژوهش به روش پیمایشی- توصیفی انجام شده و جامعه آماری آن شامل 5188 نفر از کارکنان بنادر انزلی, امیرآباد, نوشهر, رجایی, امام, بوشهر و سازمان مرکزی (تهران) است و نمونه گیری به شیوه تصادفی طبقه ای و روش گردآوری داده ها, پرسشنامه استاندارد لایب کوال است. یافته ها: یافته ها نشان می دهد که بر اساس فراوانی گویه های مولفه کارکنان, عامل رفتارشناسی‏‏, ادب و تواضع 102.8 درصد, بالاترین سطح و عامل دانش کافی با 46.6 درصد, پایین سطح را دارا است. گویه های مربوط به فضا از سطح انتظارات کاربران کمتر است. در این مولفه عامل وجود فضای آرام با 92.3 درصد بالاترین سطح و عامل وجود فضای مناسب کار گروهی با 75 درصد پایین ترین سطح را دارا می باشد. در گویه های مربوط به منابع در تمامی موارد, خدمات ارائه شده با سطح انتظارات کاربران با اختلاف قابل ملاحظه ای پایین می باشد. در این مولفه عامل وجود وب سایت کتابخانه ای با 50 درصد کمترین سطح و عامل وجود مجلات چاپی با 85 درصد بالاترین سطح را دارا می باشد . نتایج: نتایج نشان می دهدکه در کتابخانه های سازمان بنادر و دریانوردی در سه مولفه کارکنان, فضا و منابع, بین سطح انتظارات کاربران و خدمات ارائه شده فاصله معنی داری وجود دارد. نکته قابل توجه در خصوص مولفه کارکنان‏, این است که در عامل توانایی تخصصی فاصله بین انتظارات کاربران و خدمات ارائه شده بیشتر مشاهده می شود. در مورد مولفه منابع بین سطح انتظارات و خدمات ارائه شده در خصوص منابع الکترونیکی, وجود وب سایت کتابخانه ای و ابزارهای تسهیل کننده, فاصله معنی دار نسبت به منابع چاپی وجود دارد. مولفه فضا, فاصله بعیدی با سطح انتظارات کاربران دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلیل نژاد، احترام، شاپوری، سودابه، و قیاسی، میترا. (بهمن 1392). سنجش کیفیت خدمات کتابخانه های سازمان بنادر و دریانوردی با استفاده از ابزار لایب کوال. تهران، ایران: سازمان بنادر و دریانوردی. https://sid.ir/paper/786626/fa

    Vancouver: کپی

    جلیل نژاد احترام، شاپوری سودابه، قیاسی میترا. [Internet]. سنجش کیفیت خدمات کتابخانه های سازمان بنادر و دریانوردی با استفاده از ابزار لایب کوال. تهران، ایران: سازمان بنادر و دریانوردی؛ بهمن 1392. Available from: https://sid.ir/paper/786626/fa

    IEEE: کپی

    احترام جلیل نژاد، سودابه شاپوری، و میترا قیاسی، “سنجش کیفیت خدمات کتابخانه های سازمان بنادر و دریانوردی با استفاده از ابزار لایب کوال،” ایران، سازمان بنادر و دریانوردی، بهمن 1392. [Online]. Available: https://sid.ir/paper/786626/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button