مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله طرح

مشخصات مقاله

مجری: پژوهشکده علوم بهداشتی (گزارش طرح های دفتر مرکزی)
سال:1387 | تاریخ پایان: شهریور 1387

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

399
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات طرح

عنوان

دیدگاه های بیماران بستری در بیمارستان های آموزشی در مورد معاینه دسته جمعی پزشکان بر بالین آنها (Bedside Case Presentation)

نهاد حامی(کارفرما)

 جهاد دانشگاهی

نویسندگان

سپیده-امیدواری

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 یکی از شیوه های معرفی بیماران بستری در بیمارستان های آموزشی، معرفی بیمار بر بالین وی است. برخی مطالعات بیانگر آنند که استفاده از این شیوه ممکن است موجب ایجاد فشارهای روانی در بیماران شود. مطالعه حاضر، برخی از جنبه های این روش را که بنظر می رسد نیازمند تغییر یا اصلاح باشند، مورد بررسی قرار داده است. 120 بیمار بستری در 8 بخش طبی یکی از بیمارستان های بزرگ آموزشی تهران، با استفاده از نمونه گیری هدفمند در قالب یک مطالعه توصیفی مورد بررسی قرار گرفتند. پرسشنامه مطالعه، پس از بررسی متون، انجام مطالعه مشاهده ای و نظرخواهی از گروهی از صاحب نظران در مورد محتوای سوالات، طراحی گردید. پس از گردآوری اطلاعات، داده ها به صورت توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. 37% از بیماران از اینکه مطالب درج شده در پرونده پزشکی آنها در طول معاینه پزشکان، بلند بیان شود بگونه ای که برای دیگر بیماران قابل شنیدن باشد، احساس ناراحتی می کردند. به نظر 63% از بیماران، عمده زمان سپری شده در بالین بیمار صرف بحث علمی پزشکان با یکدیگر می شد. استفاده از اصطلاحات پزشکی در حضور بیمار، موجب اضطراب در 47% بیماران گردید. سرانجام در مورد ارتباط پزشک بیمار، 37% بیماران معتقد بودند که پزشکان آنها، آنان را درک نمی کنند. یافته های مطالعه حاضر بیانگر آنند که روش معرفی بیمار بر بالین وی می تواند موجب خدشه دار شدن حریم خصوصی بیماران، منبع فشار روانی برای آنها و تخریب رابطه پزشک بیمار گردد که لازم است برخی تغییرات در نحوه بکارگیری این روش پدید آید.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیدواری، سپیده. (شهریور 1387). دیدگاه های بیماران بستری در بیمارستان های آموزشی در مورد معاینه دسته جمعی پزشکان بر بالین آنها (Bedside Case Presentation). تهران، ایران: مراکز جهاد دانشگاهی. https://sid.ir/paper/788780/fa

    Vancouver: کپی

    امیدواری سپیده. [Internet]. دیدگاه های بیماران بستری در بیمارستان های آموزشی در مورد معاینه دسته جمعی پزشکان بر بالین آنها (Bedside Case Presentation). تهران، ایران: مراکز جهاد دانشگاهی؛ شهریور 1387. Available from: https://sid.ir/paper/788780/fa

    IEEE: کپی

    سپیده امیدواری، “دیدگاه های بیماران بستری در بیمارستان های آموزشی در مورد معاینه دسته جمعی پزشکان بر بالین آنها (Bedside Case Presentation)،” ایران، مراکز جهاد دانشگاهی، شهریور 1387. [Online]. Available: https://sid.ir/paper/788780/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button