مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,095
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی تاثیر آموزش برنامه خود مدیریتی بر علایم کودکان مبتلا به آسم سنین مدرسه - درمانگاه مطهری بهار 85

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مقدمه: برخلاف تلاش های فراوانی که برای درمان آسم صورت می گیرد، ناتوانی های ناشی از آن همچنان رو به افزایش است. آموزش برنامه خود مدیریتی نقش مهمی در دستیابی به کنترل آسم دارد. هدف از این مطالعه بررسی تاثیر آموزش به بیمار مبتلا به آسم و خانواده، در کاهش تعداد مراجعه به اتفاقات، بستری شدن در بیمارستان، کاهش علایم کودک و افزایش و بهبود نتایج تست ریه است.روش پژوهش: 60 کودک مبتلا به آسم خفیف متناوب تا آسم متوسط مداوم را به صورت تصادفی انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفت. گروه مداخله آموزش های لازم را در رابطه با برنامه خود مدیریتی دریافت کردند و گروه کنترل آموزش های معمول را دریافت کردند. سپس کودکان از نظر نمره کسب شده در روش صحیح استفاده از آسم یار، احساس کنترل در آسم، میزان استفاده از خدمات بهداشتی – درمانی و تست عملکرد ریه مورد بررسی قرار گرفت. برای گروه مداخله 4 جلسه آموزشی برگزار شد و سپس برای 4 ماه هر دو گروه پیگیری شدند.نتیجه گیری: در پیگیری مطالعه، افزایش معنی داری در گروه مداخله در نمره استفاده از آسم یار (p<.005) مشاهده شد. همچنین گروه مداخله در میزان ویزیت اتفاقات، تعداد سرفه و علایم کودک(p<.005) نیز کاهش معنی داری دیده شد. اگر چه تست عملکرد ریه در گروه کنترل در میزان FEV1/FVC افزایش داشت ولی در مقایسه با گروه کنترل از لحاظ آماری معنی دار نشد.بحث: مداخلات آموزشی به کودک مبتلا به آسم و والدین او باعث افزایش در مهارت های استفاده از آسم یار و کاهش میزان سرفه و مراجعه به اتفاقات می شود. تغیرات کم FEV1/FVC می تواند به دلیل این باشد که تست عملکرد ریه در گروه بیماران مبتلا به آسم خفیف متناوب تا آسم متوسط مداوم تغیرات زیادی ندارد و مطالعات بیشتری در گروه مبتلا به آسم شدید لازم می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افراسیابی، مریم، مروستی، عفت السادات، کاشف، سارا، و اروج، مرضیه. (1386). بررسی تاثیر آموزش برنامه خود مدیریتی بر علایم کودکان مبتلا به آسم سنین مدرسه - درمانگاه مطهری بهار 85. همایش دوسالانه ایمونولوژی، آسم و آلرژی. SID. https://sid.ir/paper/806407/fa

    Vancouver: کپی

    افراسیابی مریم، مروستی عفت السادات، کاشف سارا، اروج مرضیه. بررسی تاثیر آموزش برنامه خود مدیریتی بر علایم کودکان مبتلا به آسم سنین مدرسه - درمانگاه مطهری بهار 85. 1386. Available from: https://sid.ir/paper/806407/fa

    IEEE: کپی

    مریم افراسیابی، عفت السادات مروستی، سارا کاشف، و مرضیه اروج، “بررسی تاثیر آموزش برنامه خود مدیریتی بر علایم کودکان مبتلا به آسم سنین مدرسه - درمانگاه مطهری بهار 85،” presented at the همایش دوسالانه ایمونولوژی، آسم و آلرژی. 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/806407/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button