مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

215
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

77
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

نقش و کارکرد رسانه ها در جهانی کردن فرهنگ ایثار و شهادت (فرصت ها و چالش ها)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

رسانه ها در کشور ما بدلیل برخورداری از فرهنگ و تمدن ایرانی– اسلامی ماهیتی دینی دارد. رسانه به همان صورت که ابزار سیطره بخشیدن به افکار و ارزشهای آمریکایی است می تواند در خدمت افکار و ارزشهای دینی و ترویج فرهنگ ایثار و شادت طلبی نیز باشد. لذا در برنامه های رسانه ای با ارایه فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی و معرفی آن به مردم و تطبیق آن با سایر فرهنگها با امکاناتی که رسانه در اختیار ما قرار می دهد و با تبعیت از دین اسلام که شعار اخوت و برادری دارد پرچمدار فرهنگ ایثار و شهادت طلبی در جهان شویم. چرا که رسانه با ارایه شیوه های بدیع و نوآوری در انتقال مفاهیم ایثار و شهادت وظیفه خطیری برعهده دارد. در عین حال یکسان بودن و عدم وجود ابتکار و نوآوری دربیان موضوعات ایثار و شهادت دردرازمدت بی اثر بوده و زحمات تهیه کنندگان برنامه ها هدر می رود. نتیجه بدست آمده از مطالعات سوالات بترتیب نشان می دهد که: -1رسانه اسلامی با گفتمان دینی, الگوآفرینی دینی, تمثیل و کنایه, سرگرمی و تفریح, ایجاد مسجد مجازی به اهداف خود نایل می شود. -2تهدیدات: رشد تک فرهنگی, گسترش زبان انگلیسی, سطحی نگری, تزلزل ارزشها, رشد سکولاریزاسیون, مسجدزدایی؛ فرصت ها: جهانی سازی ارزشها, ترویج ارزشهای انسانی, تعامل, آموزش مجازی. -3تسریع و راحتی در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت, آشنایی با ادیان و فرهنگ های دیگر, کمک به دولتها در دوران جنگ و بحران, همدردی با قربانیان و کمک به آنان.نتیجه گیری کلی اینکه: -1 بدون رسانه ها در دوران جهانی شدن اصولا تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نمی تواند صورت گیرد. -2 رسانه اسلامی با زدودن گرد خرافه و عقاید منحط از چهره دین و الگوهای ایثار و شهادت از راه یابی بدعت در شهادت طلبی جلوگیری می کنند. -3 در دوران جهانی شدن آیین ها, مراسم و مناسک در متن ارتباطات و رسانه ها شکل می گیرند. مراسم و آیین های ملی, یا مناسک اسلامی هم چون حج,ایام عاشورا و دفاع مقدس تنها زمانی معنای کامل خود را به دست می آوردند. که توسط رسانه ها بازنمایی شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیرپور، ولی، و شیخی، پریناز. (1388). نقش و کارکرد رسانه ها در جهانی کردن فرهنگ ایثار و شهادت (فرصت ها و چالش ها). نشست ملی نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه. SID. https://sid.ir/paper/809083/fa

    Vancouver: کپی

    شیرپور ولی، شیخی پریناز. نقش و کارکرد رسانه ها در جهانی کردن فرهنگ ایثار و شهادت (فرصت ها و چالش ها). 1388. Available from: https://sid.ir/paper/809083/fa

    IEEE: کپی

    ولی شیرپور، و پریناز شیخی، “نقش و کارکرد رسانه ها در جهانی کردن فرهنگ ایثار و شهادت (فرصت ها و چالش ها)،” presented at the نشست ملی نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه. 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/809083/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button