مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

671
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

287
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

کارآفرینی دانش محور

نویسندگان

عرفانی علیرضا

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 همانگونه که در عصر حاضر, اقتصاد از حالت اقتصاد کشاورزی محور و اقتصاد صنعت محور فراتر رفته و به اقتصاد دانش محور تبدیل شده است, کارآفرینی نیز از حالت کارآفرینی منابع محور (مربوط به دوره اقتصاد کشاورزی محور) و کارآفرینی تجربه محور( مربوط به دوره اقتصاد صنعت محور) عبور کرده و کارآفرینی دانش محور شده است. کارآفرینی دانش محور سه نوع است: کارآفرینی برای تولید دانش, کارآفرینی برای اشاعه دانش, و کارآفرینی برای بهره برداری از دانش. هرسه نوع کارآفرینی ممکن است در یک دانشگاه وجود داشته باشد. نگاه سنتی به وظایف دانشگاه ها بیانگر این موضوع است که دانشگاه ها فقط باید در زمینه کارآفرینی های تولید و اشاعه دانش فعالیت کنند و بهره برداری از دانش موجود را به عهده موسسات و بنگاه های تجاری و اقتصادی واگذارند. اما انواع کارآفرینی های دانش محور اثر متقابل بر هم دارند و در کنش متقابل موجب توسعه اقتصادی می شوند. توسعه فعالیت های کارآفرینی و مبتنی بر بازار به معنای تضعیف ماموریت های سنتی دانشگاه ها نیست. بین ماموریت های جدید و سنتی دانشگاه ها پیوستگی وجود دارد. آنچه که در حال اتفاق افتادن است این است که این ماموریت ها به طرف توازن و تجانس بیشتر پیش می روند. بین افزایش فعالیت های کارآفرینی و ارزش های آکادمیک تضادی وجود ندارد به گونه ای که بطور همزمان و با همزیستی کامل و به صورت ترکیبی می توانند در یک دانشگاه وجود داشته باشند.دانشگاه ها به عنوان مهم ترین مرجع تولید و اشاعه دانش جدید, می توانند کارآفرین تربیت کنند و با توجه به تکنولوژی هایی که توسعه می دهند شرکت های جدیدی را بنیان گذاری کنند. این وظیفه دانشگاه ها طی سه مرحله می تواند انجام پذیرد: مرحله شناسایی دانشجویان مستعد کارآفرینی, مرحله توانمندسازی دانشجویان, و مرحله فعال سازی دانشجویان.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عرفانی، علیرضا. (1386). کارآفرینی دانش محور. همایش ملی آموزش عالی و کارآفرینی گذشته، حال، آینده. SID. https://sid.ir/paper/809202/fa

    Vancouver: کپی

    عرفانی علیرضا. کارآفرینی دانش محور. 1386. Available from: https://sid.ir/paper/809202/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا عرفانی، “کارآفرینی دانش محور،” presented at the همایش ملی آموزش عالی و کارآفرینی گذشته، حال، آینده. 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/809202/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button