مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

504
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

174
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی روش های تقویت کارآفرینی در دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 جدیت در کارآفرین شدن فارغ التحصیلان دانشگاهی مستلزم این است که نظام آموزشی ما به سویی هدایت شود که خروجی دانشگاهها یعنی افرادی که فارغ التحصیل می شوند ویژگی های کارآفرین را داشته باشند. در این راستا, نظام آموزشی دانشگاه نقش اصلی را به خصوص در مقاطع کارشناسی و بالاتر ایفا می کند. چشم انداز اصلی این است که در بین فارغ التحصیلان دانشگاهها رغبت ایجاد کنیم که به تفکر خلاق و کارآفرینی بپردازند. در این راستا, ارایه دروس کارآفرینی, بکارگیری اساتید آموزش دیده در زمینه کارآفرینی, برگزاری سمینارهای حین تحصیل در زمینه کارآفرینی, نقش دروس تخصصی در ایجاد فرصت های شغلی و مواردی چون ایجاد نوآوری و خلاقیت, ریسک پذیری, توفیق طلبی, ایجاد اعتماد به نفس در دانشجویان, استفاده از تجارب موفق کارآفرینان استانی و کشوری در دانشگاهها, بسترسازی در زمینه اعطای منابع مالی مناسب و راهکارهای اشاعه فرهنگ کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه از طریق برپایی جشواره کارآفرینی, برگزاری همایش کارآفرینی در دانشگاه, تجلیل از کارآفرینان دانشگاهی برای الگوگیری دانشجویان از جمله راهبردهای تقویت کارآفرینی در بین دانشجویان دانشگاه می باشد.در این مقاله تلاش می شود ضمن پرداختن به مباحث فوق, نقش عواملی چون دروس تخصصی گذرانده شده, در اختیار گذاشتن منابع مالی مناسب, مراکز مشاوره آموزش کارآفرینی در دانشگاه, اشاعه فرهنگ کارآفرینی و میزان آشنایی دانشجویان با مواردی چون نحوه به ثبت رساندن شرکت, مراحل راه اندازی کسب و کار, آشنایی با مقررات حمایتی و سایر موارد در بین دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول مورد بررسی قرار گیرد و نهایتا راهکارهای کاربردی برای تقویت کارآفرینی در دانشجویان فوق ارایه گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمیان، محمدتقی، پورقاز، عرفان، امیرلطیفی، فریبا، آقچه لی، فرهاد، و جرجانی، محمد. (1386). بررسی روش های تقویت کارآفرینی در دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول. همایش ملی آموزش عالی و کارآفرینی گذشته، حال، آینده. SID. https://sid.ir/paper/809237/fa

    Vancouver: کپی

    کریمیان محمدتقی، پورقاز عرفان، امیرلطیفی فریبا، آقچه لی فرهاد، جرجانی محمد. بررسی روش های تقویت کارآفرینی در دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول. 1386. Available from: https://sid.ir/paper/809237/fa

    IEEE: کپی

    محمدتقی کریمیان، عرفان پورقاز، فریبا امیرلطیفی، فرهاد آقچه لی، و محمد جرجانی، “بررسی روش های تقویت کارآفرینی در دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول،” presented at the همایش ملی آموزش عالی و کارآفرینی گذشته، حال، آینده. 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/809237/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button