مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

278
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

114
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی و تحلیل الگوهای آموزش کارآفرینی در ایران

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 امروزه توسعه کارآفرینی برای دستیابی به ثروت، رفاه و اشتغال به طور کلی به امری اجتناب ناپذیر برای توسعه کشورها مبدل گردیده است. در دنیای در حال تحول و پیشرفت امروز کامیابی از آن جوامع و سازمانهایی است که بین منابع کمیاب و قابلیت های مدیریت و کارآفرینی منابع انسانی خود رابطه معناداری برقرار نمایند. کشورهایی نظیر کره جنوبی، تایلند، تایوان، سنگاپور، مالزی و هندوستان که از لحاظ اقتصادی و اجتماعی بهبودهای کاملا محسوس پیدا کرده اند، بلکه اکنون قابلیت های جدیدی در سرمایه عظیمی که آن را منابع انسانی می نامند، بیش از پیش متبلور شده که ادبیات علمی آنرا توسعه کارآفرینی و عادت های کارآفرینانه تلقی می کنند.از اینرو آموزش کارآفرینی نقش مهمی را می تواند در افزایش تعداد افرادی که اطلاعات کافی در مورد کسب و کار به عنوان یک فعالیت مهم اقتصادی و جایگزین شغلی دارند ایفا نماید و به تبع آن افزایش کسب و کار ها و درآمد ناخالص ملی را می توان انتظار داشت.به دلیل طیف گسترده و بسیار متنوع داوطلبان و مخاطبان، این آموزشها باید به روشی آسان و موفق عرضه شود به طوری که پیچیدگیهای تئوری کاهش یافته و مهارتهای آموزشی موفقی بوجود آید. بدیهی است که گویش شیوای آموزشی، ادبیات مانوس، دیدگاههای موثر و مثالهای روان، به نتایج موفقیت آمیز منتج می شود.یک مربی یا تسهیل گر کارآمد، ابتدا به آگاهی از فرآیند یادگیری و سپس طرحی برای موفقیت نیاز دارد. بایستی نگرشها، مهارتها و دانش فراگیران خود را بشناسد تا بداند برای تسریع در این کار به چه چیزهایی نیاز دارید. سرانجام چگونگی کاربرد روشهای آموزشی موفقیت یک مربی و تسهیل گر را تعیین می کند. این موفقیت در حین آموزش و پس از آن ارزیابی و پیگیری می شود.در این مقاله در ابتدا با نگاهی گذرا به بیان تاریخچه آموزش کارآفرینی و فرآیند یادگیری کارآفرینی پرداخته شده و سپس بررسی مختصری از تجربیات آموزش کارآفرینی در جهان و صورت گرفت. همچنین دوره های آموزش کارآفرینی که در حال حاضر در ایران در حال پیاده سازی می باشند، جمع آوری شده و پس از آن یک مطالعه میدانی به صورت نظرسنجی از مخاطبان یکی از دوره های کارآفرینی برای بررسی نیازهای ایشان انجام گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طباطبایی، نیره السادات. (1386). بررسی و تحلیل الگوهای آموزش کارآفرینی در ایران. همایش ملی آموزش عالی و کارآفرینی گذشته، حال، آینده. SID. https://sid.ir/paper/809242/fa

    Vancouver: کپی

    طباطبایی نیره السادات. بررسی و تحلیل الگوهای آموزش کارآفرینی در ایران. 1386. Available from: https://sid.ir/paper/809242/fa

    IEEE: کپی

    نیره السادات طباطبایی، “بررسی و تحلیل الگوهای آموزش کارآفرینی در ایران،” presented at the همایش ملی آموزش عالی و کارآفرینی گذشته، حال، آینده. 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/809242/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button