مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

506
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

145
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بهینه سازی مصرف سوخت در مشعلهای اتمسفریک به وسیله تغییر دبی هوای مورد نیاز سوخت

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 در این مقاله یک مشعل اتمسفریک پرکاربرد به همرام اجزای داخلی آن، اوریفیس، ونتوری، کفشک به عنوان نمونه اصلی مدل گردید و در ابتدا میزان همگنی مخلوط سوخت و هوا در نقاط مختلف آن بررسی گردید و نتایج حاصله با نتایج تجربی بدست آمده که به وسیله قرار دادن آنالایزر در سوراخ ایجاد شده در انتهای مشعل در قسمتهای ابتدایی و میانی و انتهایی برداشت شده بود مورد مقایسه قرار گرفت که نتایج حاصله بیانگر این مساله است که مخلوط سوخت و هوا در طول ونتوری به صورت تقریبا کامل و یکنواخت با یکدیگر ترکیب شده اند و مخلوط همگنی را تشکیل داده اند و نمونه برداری از داخل مشعل از هر نقطه بعد از ونتوری امکان پذیر است. در سرعتهای بالاتر و دبی های بیشتر سوخت و در اریفیس با قطرهای کوچکتر عمل اختلاط کمی بعد از ونتوری کامل می شود در مرحله بعد از اندازه گیری هوای مکش شده به داخل مشعل در سرعتهای مختلف ورود سوخت به مشعل و در دبی های مختلف گاز ورودی به دستگاه و با تغییر محل قراگیری اوریفیس مشعل انجام گرفت و نتایج حاصله در حالت عددی با نتایج آزمایشگاهی که در دو محل آزمایشگاه سوخت و احتراق دانشکده مکانیک دانشگاه علم و صنعت و نیز در محل موسسه ملی استاندارد بدست آمده مقایسه گردید و نتایج حاصله بیانگر این موضوع بود که با افزایش سرعت ورود سوخت درصد هوای اولیه افزایش می یابد و بالعکس، و نیز این روند افزایشی در سرعتهای پاین با سرعت بیشتری اتفاق می افتد و با توجه به اوریفیس های مختلفی که مورد آزمایش قرار گرفت نشان داد که در سرعتهای بالا روند افزایشی درصدد هوای ورودی به مشعل کاهش می یابد و به صورت تقریبی بعد از 90 متر بر ثانیه ثابت میگردد. در مرحله بعد تغییر محل اوریفیس مدنظر قرار داده شد که نتایج بدست آمده بیانگر این موضوع بود که این پارامتر تاثیر چندانی بر میزان مکش هوای اولیه ندارد. در حالت عددی سرعت ورودی سوخت از اوریفیس به داخل مشعل از 20 تا 120 متر بر ثانیه اعمال گردید و نیز تغییر محل اریفیس و فاصله دهانه ورودی گاز به ونتوری در 6 صفحه موازی طراحی و بررسی گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیدآبادی، مهدی، صدیقی، محمد، و شیرازی، مهرداد. (1388). بهینه سازی مصرف سوخت در مشعلهای اتمسفریک به وسیله تغییر دبی هوای مورد نیاز سوخت. کنفرانس بین المللی گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع. SID. https://sid.ir/paper/809379/fa

    Vancouver: کپی

    بیدآبادی مهدی، صدیقی محمد، شیرازی مهرداد. بهینه سازی مصرف سوخت در مشعلهای اتمسفریک به وسیله تغییر دبی هوای مورد نیاز سوخت. 1388. Available from: https://sid.ir/paper/809379/fa

    IEEE: کپی

    مهدی بیدآبادی، محمد صدیقی، و مهرداد شیرازی، “بهینه سازی مصرف سوخت در مشعلهای اتمسفریک به وسیله تغییر دبی هوای مورد نیاز سوخت،” presented at the کنفرانس بین المللی گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع. 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/809379/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button