مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

307
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

122
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی میزان رضایتمندی دانش آموختگان از دانشگاه آزاد اسلامی

نویسندگان

حسن زاده رمضان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف: هدف این پژوهش بررسی میزان رضایتمندی فارغ التحصیلان یا دانش آموختگان از دانشگاه است بررسی رضایتمندی فارغ التحصیلان دانشگاه می تواند به ارایه راهکارهایی منجر شود, تا برنامه ریزان بر اساس آن تلاش بیشتر در جهت ارایه خدمات بهتر را طراحی کرده و رضایت آنها را بیشتر فراهم کنند.روش: در تحقیق و پژوهش حاضر, از روش تحقیق توصیفی از نوع پس رویدادی یا علّی مقایسه ای استفاده شد. جامعه آماری کلیه دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی ساری است. بر اساس جدول تعیین حجم نمونه از روی حجم جامعه (جدول کرجسی و مورگان) حجم نمونه 250 نفر به شیوه نمونه گیری تصادفی انتخاب  شد. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده به عمل آمد. پایایی پرسشامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ 0.93 به دست آمد. برای آزمون فرضیه های تحقیق و تحلیل داده ها از دو روش آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد.یافته ها: نتایج آزمون فرضیه های تحقیق نشان داد که:-1  دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی از رضایتمندی برخوردارند  (t=4.443, p<%5)میزان رضایتمندی دانش آموختگان از بخش های مختلف دانشگاه (آموزشی, پژوهشی, دانشجویی, اداری و مالی, و فرهنگی) متفاوت است -3 .(F=36.98, P<%5) میزان رضایتمندی دانش آموختگان دختر و پسر متفاوت نیست.(t=0.744, P<%5) بحث و نتیجه گیری: لوسول و همکارانش (2001), داگلاس و همکارانش (2006), اوم و همکارانش (2006) در تحقیق خود نشان دادند که بهبود خدمات در دانشگاه و گسترش تکنولوژی و خدمات رفاهی در افزایش رضایت دانشجویان تاثیر دارد. نسر و همکارانش (2008) در پژوهش خود رضایت دانشجویان را از بخش های مختلف دانشگاه مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج نشان داد که بین دانش دانشجویان و رضایت آنها رابطه وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن زاده، رمضان. (1387). بررسی میزان رضایتمندی دانش آموختگان از دانشگاه آزاد اسلامی. همایش ملی روانشناسی و کاربرد آن در جامعه. SID. https://sid.ir/paper/810471/fa

    Vancouver: کپی

    حسن زاده رمضان. بررسی میزان رضایتمندی دانش آموختگان از دانشگاه آزاد اسلامی. 1387. Available from: https://sid.ir/paper/810471/fa

    IEEE: کپی

    رمضان حسن زاده، “بررسی میزان رضایتمندی دانش آموختگان از دانشگاه آزاد اسلامی،” presented at the همایش ملی روانشناسی و کاربرد آن در جامعه. 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/810471/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button