مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

568
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

225
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی رابطه میان آموزش مهارت های اجتماعی در افزایش اعتماد به نفس و کاهش فرار از خانه دختران (18-12) ساله شهر اصفهان در سال 1389

نویسندگان

ایروانی محمدرضا

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

فرار از خانه از جمله رفتارهای ناسازگارانه ای است که از کودکان و نوجوانان سر می زند و با توجه به پیامدهای سوء آن یکی از آسیبهای اجتماعی و خانوادگی جامعه محسوب می شود. آسیبی که می تواند بهداشت روانی فرد و جامعه را تحت تاثیر قرار دهد. و در این میان روند رو به افزایش آمار فرار دختران از خانه که به صورت روزافزون و جدی جامعه ما را تهدید می کند نگرانی هایی را به دنبال داشته است. پدیده فرار بین دختران پدیده ای معلولی چند علیتی است که ریشه آن را می توان در فقر, طلاق, جدائیهای عاطفی والدین, رفاه و آزادی بیش از حد, تعرض جنسی اطافیان, اعتیاد, شکاف بین نسلها و اتلاف فرزندان و والدین جستجو کرد. در این مقاله به بررسی رابطه میان آموزش مهارت های اجتماعی در افزایش اعتماد به نفس و کاهش فرار از خانه دختران (18-12) ساله شهر اصفهان در سال 1389 پرداخته شده است. نتیجه این شد که اثر متغیر اعتماد به نفس در مهارت های اجتماعی موثر است یعنی هرچه اعتماد به نفس بیشتر باشد مهارت های اجتماعی بیشتر است و در نتیجه میزان فرار دختران کمتر می باشد. و اینکه اعتماد به نفس دختران عادی بیشتر از اعتماد به نفس دخترانی است که از منازل خود فرار می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایروانی، محمدرضا. (1390). بررسی رابطه میان آموزش مهارت های اجتماعی در افزایش اعتماد به نفس و کاهش فرار از خانه دختران (18-12) ساله شهر اصفهان در سال 1389. همایش هجوم خاموش. SID. https://sid.ir/paper/811461/fa

    Vancouver: کپی

    ایروانی محمدرضا. بررسی رابطه میان آموزش مهارت های اجتماعی در افزایش اعتماد به نفس و کاهش فرار از خانه دختران (18-12) ساله شهر اصفهان در سال 1389. 1390. Available from: https://sid.ir/paper/811461/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا ایروانی، “بررسی رابطه میان آموزش مهارت های اجتماعی در افزایش اعتماد به نفس و کاهش فرار از خانه دختران (18-12) ساله شهر اصفهان در سال 1389،” presented at the همایش هجوم خاموش. 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/811461/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button