مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,326
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

271
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی و تحلیل ابعاد کیفیت خدمات با استفاده از مقیاس و ابزار سروکوال (مطالعه موردی: فضای سبز شهری مشهد)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 کیفیت یک محصول یا خدمت, میزان ارضا نیاز مشتری و تطبیق آن با خواست مصرف کننده است. شهرداری شهرمشهد به عنوان متولی فضای سبز شعری توجهی ویژه نسبت به توسعه کیفی و کمی فضای سبز این شهر دارد؛ بنابراین تلاش جهت شناسایی خواسته ها و انتظارات مردم شهر مشهد به عنوان مشتریان این سازمان, از خدمات فعلی در زمینه فضای سبز شهری به منظور ارتقا سطح کیفی خدمات, امری لازم و ضروری است.در این مقاله با تکیه بر ابزار و مقیاس سروکوال, عوامل موثر بر کیفیت فضای سبز شهر مشهد از دید مردم شهر شناسایی و همچنین میزان رضایت مندی و اهمیت این عوامل در قالب پنج بعد محسوسات, قابلیت اطمینان, پاسخ گویی, تضمین و همدلی اندازه گیری شده است بر اساس نتایج حاصل از تحقیق, اهمیت ابعاد کیفیت ذکر شده از دید مردم شهر مشهد به ترتیب: قابلیت اطمینان, تضمین, محسوسات, همدلی و پاسخ دهی شناخته شده است. همچنین میزان رضایتمندی مردم از ابعاد کیفیت خدمات ذکر شده به ترتیب: محسوسات, قابلیت اطمینان, پاسخ دهی, همدلی و تضمین است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه های تحقیق نشان داد که در تمامی ابعاد بررسی شده بین کیفیت خدمات ارایه شده با وضعیت مورد انتظار تفاوت معنی داری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ناظمی، شمس الدین، و پدرام نیا، سارا. (1385). بررسی و تحلیل ابعاد کیفیت خدمات با استفاده از مقیاس و ابزار سروکوال (مطالعه موردی: فضای سبز شهری مشهد). کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت شهری. SID. https://sid.ir/paper/811760/fa

    Vancouver: کپی

    ناظمی شمس الدین، پدرام نیا سارا. بررسی و تحلیل ابعاد کیفیت خدمات با استفاده از مقیاس و ابزار سروکوال (مطالعه موردی: فضای سبز شهری مشهد). 1385. Available from: https://sid.ir/paper/811760/fa

    IEEE: کپی

    شمس الدین ناظمی، و سارا پدرام نیا، “بررسی و تحلیل ابعاد کیفیت خدمات با استفاده از مقیاس و ابزار سروکوال (مطالعه موردی: فضای سبز شهری مشهد)،” presented at the کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت شهری. 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/811760/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button