مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

499
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

172
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

اثربخشی مشاوره گروهی به شیوه عقلانی- عاطفی- رفتاری الیس بر اضطراب امتحان دانش آموزان دختر پایه سوم مقطع راهنمایی شهر بهبهان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 در این پژوهش, اثر بخشی مشاوره گروهی به شیوه عقلانی- عاطفی- رفتاری الیس بر اضطراب امتحان دانش آموزان دختر پایه سوم مقطع راهنمایی شهر بهبهان مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر سال سوم مقطع راهنمایی شهر بهبهان در سال تحصیلی 87- 1386 و نمونه آن را 48 نفر از این دانش آموزان که به شیوه نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شده و در دو گروه آزمایشی و گواه گمارده شده بودند, تشکیل می دهند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش, پرسشنامه اضطراب امتحان اسدی مقدم بود. طرح پژوهش, از نوع طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه است. ابتدا افرادی به عنوان نمونه پزوهش انتخاب شدند که نمره آن ها در پرسشنامه اضطراب امتحان یک انحراف معیار کمتر از میانگین بود و به صورت تصادفی در دو گروه گواه و آزمایش جایگزین شدند. سپس مداخله آزمایشی (مشاوره گروهی به شیوه عقلانی- عاطفی- رفتاری الیس) بر روی گروه آزمایشی در 12 جلسه یک و نیم ساعته (1 جلسه در هفته) اعمال گردید و پس از اتمام آن از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها علاوه بر روش های آمار توصیفی نظیر میانگین و انحراف معیار از روش های آمار استنباطی همانند آزمون t استفاده شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که مشاوره گروهی به شیوه عقلانی- عاطفی- رفتاری الیس باعث کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان گروه آزمایشی در مقایسه با گروه گواه شده است. سطح معنی داری α<0.05 در نظر گرفته شده بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سودانی، منصور، و استادیان، مریم. (1387). اثربخشی مشاوره گروهی به شیوه عقلانی- عاطفی- رفتاری الیس بر اضطراب امتحان دانش آموزان دختر پایه سوم مقطع راهنمایی شهر بهبهان. همایش ملی روانشناسی و کاربرد آن در جامعه. SID. https://sid.ir/paper/814118/fa

    Vancouver: کپی

    سودانی منصور، استادیان مریم. اثربخشی مشاوره گروهی به شیوه عقلانی- عاطفی- رفتاری الیس بر اضطراب امتحان دانش آموزان دختر پایه سوم مقطع راهنمایی شهر بهبهان. 1387. Available from: https://sid.ir/paper/814118/fa

    IEEE: کپی

    منصور سودانی، و مریم استادیان، “اثربخشی مشاوره گروهی به شیوه عقلانی- عاطفی- رفتاری الیس بر اضطراب امتحان دانش آموزان دختر پایه سوم مقطع راهنمایی شهر بهبهان،” presented at the همایش ملی روانشناسی و کاربرد آن در جامعه. 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/814118/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button