مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

577
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

136
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی و مقایسه سبکهای یادگیری در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت

نویسندگان

برزگر مجید

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف مقایسه سبک های یادگیری کلب (واگرا، جذب کننده، همگرا، انطباق یابنده ) در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت از لحاظ جنسیت، رشته تحصیلی، مقاطع تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان می باشد. بدین معنی که اولا دانشجویان در فرآیند یادگیری خود از چه نوع سبک یادگیری استفاده می کنند و دوما آیا بین سبک یادگیری آنان بر اساس متغیر جنس، رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی تفاوت معنی داری وجود دارد یا خیر؟جهت پاسخ به سوالات فوق یک گروه 700 نفری از دانشجویان این دانشگاه را بر اساس روش نمونه گیری خوشه ای - سهمی انتخاب نموده و پرسشنامه سبک یادگیری کلب (KLSI) بر روی آنها اجرا گردید. برای تحلیل نتایج این پژوهش از آزمون آماری مجذور کای، آزمون t برای گروههای مستقل و آزمون تحلیل واریانس یک طرفه استفاده شد. نتایج بدست آمده نشان داد که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در فرآیند یادگیری خود به ترتیب از سبک یادگیری همگرا (46.2%)، جذب کننده (27.6%)، واگرا (15.9%) و انطباق دهنده (10.4%) استفاده می نمایند. همچنین بین دانشجویان دختر و پسر از لحاظ نوع سبک یادگیری تفاوت معنی داری وجود نداشت و بین رشته های تحصیلی (علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه) تفاوت معنی دار وجود داشت همچنین بین سبک یادگیری مقاطع مختلف تحصیلی (کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد) تفاوت معنی داری بدست نیامد و دانشجویان دارای پیشرفت تحصیلی بالا و پائین نیز تفاوت معنی دار در نوع سبک یادگیری نداشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برزگر، مجید. (1387). بررسی و مقایسه سبکهای یادگیری در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت. همایش ملی روانشناسی و کاربرد آن در جامعه. SID. https://sid.ir/paper/814126/fa

    Vancouver: کپی

    برزگر مجید. بررسی و مقایسه سبکهای یادگیری در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت. 1387. Available from: https://sid.ir/paper/814126/fa

    IEEE: کپی

    مجید برزگر، “بررسی و مقایسه سبکهای یادگیری در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت،” presented at the همایش ملی روانشناسی و کاربرد آن در جامعه. 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/814126/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button