مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

433
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

806
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

امکان سنجی برای بررسی سازگاری استانداردهای پیشنهادی تدریس و توسعه حرفه ای معلمان ریاضی توسط NCTM با نظام متمرکز آموزشی در ایران

نویسندگان

محمدی ژاله | گویا زهرا

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 نظام برنامه ریزی درسی در ایران، با وجود فرهنگ های مختلف در کشور، متمرکز است و همه معلمان ملزم به اجرای یک برنامه متمرکز هستند. این در حالی است که در بسیاری از کشورهای با نظام آموزشی غیر متمرکز برای اجرای مطلوب برنامه درسی قصد شده استانداردهایی تبیین می شوند. مثلا شورای ملی معلمان ریاضی امریکا NCTM، استانداردهایی را برای تدریس حرفه ای ریاضی تدوین نموده است (1991) هدف در این مقاله، بررسی محدودیت های بالقوه ای است که ممکن است نظام متمرکز برنامه ریزی درسی ایران برای اجرای استانداردهای پیشنهادی NCTM بوجود آورد. در واقع هدف این بررسی امکان سنجی استفاده از استانداردهای تدریس حرفه ای تهیه شده در یک نظام غیر متمرکز درون یک نظام متمرکز است. برای این منظور ابتدا به بحث مختصری در مورد نظام برنامه ریزی درسی متمرکز در ایران می پردازیم، سپس استانداردهایی را که NCTM تدوین نموده بیان می کنیم و در نهایت، به موانعی که متمرکز بودن برنامه درسی برای اجرای چنین استانداردهایی به وجود می آورد می پردازیم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، ژاله، و گویا، زهرا. (1384). امکان سنجی برای بررسی سازگاری استانداردهای پیشنهادی تدریس و توسعه حرفه ای معلمان ریاضی توسط NCTM با نظام متمرکز آموزشی در ایران. همایش تمرکز و عدم تمرکز در فرآیند برنامه ریزی درسی. SID. https://sid.ir/paper/816065/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی ژاله، گویا زهرا. امکان سنجی برای بررسی سازگاری استانداردهای پیشنهادی تدریس و توسعه حرفه ای معلمان ریاضی توسط NCTM با نظام متمرکز آموزشی در ایران. 1384. Available from: https://sid.ir/paper/816065/fa

    IEEE: کپی

    ژاله محمدی، و زهرا گویا، “امکان سنجی برای بررسی سازگاری استانداردهای پیشنهادی تدریس و توسعه حرفه ای معلمان ریاضی توسط NCTM با نظام متمرکز آموزشی در ایران،” presented at the همایش تمرکز و عدم تمرکز در فرآیند برنامه ریزی درسی. 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/816065/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button