مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,173
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

500
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

افزایش ایمنی سیر و حرکت قطارها و استفاده بهینه از ظرفیت شبکه ریلی در ایران به کمک روش های ترکیبی تشخیص و کنترل قطارها

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 کاهش ذخیره های انرژی و بال رفتن ارزش سوختهای فسیلی موجب شده است تا راه آهن که به عنوان بهینه ترین ناوگان حمل و نقل در مصرف سوخت و انرژی مطرح است در ایران نیز مورد توجه جدی قرار بگیرد. افزایش ترافیک شبکه, مساله امنیت سیرقطارها و کنترل ایمن آنها را بیش از پیش مطرح می کند. سیستم سیگنالینگ به عنوان یکی از حیاتی ترین زیرساختهای صنعت حمل و نقل ریلی می باشد که ایمنی و قابلیت اطمینان شبکه ریلی کاملا وابسته به آن است از اصلی ترین نیازهای سیستم سیگنالینگ تشخیص قطار است که از ابتدای پیدایش راه آهن تاکنون روشهای مختلفی برای این منظور به کار گرفته شده اند. همچنین امکان ارتباط دائم و پیوسته با قطار, کنترل لحظه ای آن و جلوگیری از بروز سانحه با اعمال فرامین مناسب در هر شرایطی انتظاراتی است که از سیستم سیگنالینگ می رود.راهکارهای مختلفی امروزه در دنیا برای این امر به کار می رود که می توان از سیستم های کنترل خودکار قطارها (ATC) نام برد. کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی سعی در توسعه و ارایه استانداردهایی برای این سیستم ها دارند در ایران نیز حرکت به سمت استفاده از آنها امری است اجتناب ناپذیر ولی هم هزینه بالایی را در بر خواهد داشت و هم مدت زمان زیادی پیاده سازی آن طول خواهد کشید. در این مقاله سعی شده است تا با بررسی مهمترین روشهای تشخیص قطار که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد و با پرداختن به روشهای نوین و ایمن ارتباطی در راه آهن, سیستم قابل اطمینان برای رسیدن به یک سیستم حمل و نقل ریلی ایمن و قابل اعتماد با امکان استفاده بهینه از ظرفیت شبکه ریلی در ایران ارایه گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کبریایی، محمد، و صندیدزاده، محمدعلی. (1388). افزایش ایمنی سیر و حرکت قطارها و استفاده بهینه از ظرفیت شبکه ریلی در ایران به کمک روش های ترکیبی تشخیص و کنترل قطارها. کنفرانس ملی تصادفات و سوانح جاده ای و ریلی. SID. https://sid.ir/paper/818727/fa

    Vancouver: کپی

    کبریایی محمد، صندیدزاده محمدعلی. افزایش ایمنی سیر و حرکت قطارها و استفاده بهینه از ظرفیت شبکه ریلی در ایران به کمک روش های ترکیبی تشخیص و کنترل قطارها. 1388. Available from: https://sid.ir/paper/818727/fa

    IEEE: کپی

    محمد کبریایی، و محمدعلی صندیدزاده، “افزایش ایمنی سیر و حرکت قطارها و استفاده بهینه از ظرفیت شبکه ریلی در ایران به کمک روش های ترکیبی تشخیص و کنترل قطارها،” presented at the کنفرانس ملی تصادفات و سوانح جاده ای و ریلی. 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/818727/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button