مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,275
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

338
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی علت تصادفات با توجه به طبقه بندی نوع تصادفات (جلو به جلو - جلو به پشت)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 در مقایسه با بسیاری از کشورها متوسط نرخ تصادفات وسایل نقلیه در کشور ما بسیار بالاست و بیش از نیمی از تصادفات در جاده های دو خطه خارج شهر اتفاق می افتد. لذا تحقیقات فراوانی در کشور در جهت شناسایی عوامل تصادفات انجام شده است. یکی از روشهای مطلوب برای بررسی عوامل حادثه, استفاده از طبقه بندی تصادفات می باشد. دراین روش سعی می شود پس از طبقه بندی برای نتایج آن علل و سناریوهای معناداری پیدا نمود. آنگاه در جهت رفع آن گام برداشت برای ملموس تر شدن این منظور به مطالعه موردی یکی از محورهای پرحادثه کشور پرداخته شده است. پس از طبقه بندی تصادفات (جلو به جلو, جلو به پشت, پهلو به پهلوو...) مشخص می شود که درصد بسیاری از تصادفات از نوع جلو به جلو (20 درصد) و جلو به پشت (37درصد ) می باشد. آنگاه درصدهای معنا دار این تصادفات مورد بررسی قرار می گیرد. برای این منظور از مدلهای ارزیابی عملی طرح هندسی و آنالیز شبیه سازی جریان ترافیک در نرم افزار (IHSDM) استفاده شده است. با استفاده از مدلهای نرم افزار و بررسی سناریوهای مختلف و در نظر گرفتن پارامترهای طرح هندسی و ترافیک مسیر علت درصد زیاد تصادفات از این نوع کاملا مشخص می شود. در واقع می توان نتیجه گرفت قبل ازوقوع تصادفات نیز میتوان به بررسی عوامل آن پرداخت و راهکار مناسب جهت کاشه تصادفات را ارایه کرد در تمامی سناریوها ضعف طرح هندسی به عنوان یکی از عوامل تصادفات دیده می شود اما نقش عامل انسانی در افزایش و کاهش آن مشهودتر است که در واقع فاصله زیاد بین افزایش و کاهش تصادفات به خاطر عامل انسانی مهمترین دلیل نرخ تصادفات بالا در کشور ماست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منصورخاکی، علی، محسنی، حسین، و جعفریه، فرزاد. (1388). بررسی علت تصادفات با توجه به طبقه بندی نوع تصادفات (جلو به جلو - جلو به پشت). کنفرانس ملی تصادفات و سوانح جاده ای و ریلی. SID. https://sid.ir/paper/818772/fa

    Vancouver: کپی

    منصورخاکی علی، محسنی حسین، جعفریه فرزاد. بررسی علت تصادفات با توجه به طبقه بندی نوع تصادفات (جلو به جلو - جلو به پشت). 1388. Available from: https://sid.ir/paper/818772/fa

    IEEE: کپی

    علی منصورخاکی، حسین محسنی، و فرزاد جعفریه، “بررسی علت تصادفات با توجه به طبقه بندی نوع تصادفات (جلو به جلو - جلو به پشت)،” presented at the کنفرانس ملی تصادفات و سوانح جاده ای و ریلی. 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/818772/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button