مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

899
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

345
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

نگرش مفهومی بر تحلیل علل گرایش جوانان به مصرف پوشاک خارجی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 نقطه شروع اقتصاد مقاومتی, سیاست گذاری برای اصلاح الگوی مصرف است. مصرف, تولید را جهت می دهد و این دو در کنار هم, جهت سرمایه گذاری را مشخص می کنند. هدف این مقاله شناسایی علل گرایش به برندهای پوشاک کشور ترکیه به عنوان یک کالای خارجی نسبت به پوشاک ایرانی در بین جوانان استان آذربایجان شرقی است. شیوه نمونه گیری, تصادفی ساده بود که با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه 384 نفر به دست آمد و برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد استفاده گردید. روایی پرسشنامه پس از بررسی های مکرر و با کمک اساتید و خبرگان تایید گردید و پایایی آن هم با استفاده از آلفای کرونباخ برابر 0.88 که آلفای بالایی است به دست آمد. در این تحقیق از مدل مفهومی هالبورک و هیرشام که دارای سه بعد تفاوت های فردی (نیاز به منحصر به فرد بودن, نگرش مصرف کننده به پوشاک کشور ترکیه), متغیر های ویژه برند (کیفیت دریافتی از برند, ارزش هیجانی برند) و تمایل به خرید می باشد, استفاده شده است. با بهره گرفتن از آزمون های اسپیرمن و رگرسیون نتیجه گرفتیم که نگرش جوانان به پوشاک کشور ترکیه, نیاز به منحصر به فرد بودن, کیفیت دریافتی او از برند, و ارزش هیجانی دریافتی او از برند پوشاک کشور ترکیه بر تمایل جوانان استان به خرید پوشاک ترکیه تاثیر مثبت و مستقیم دارد. همین طور نشان دادیم که جوانان دختر تمایل بیشتری نسبت به جوانان پسر به خرید پوشاک ترکیه دارند و نیز سطح درآمد تاثیری بر تمایل به خرید پوشاک ترکیه ندارد که با توجه به نتایج به دست آمده, با اقتصاد مقاومتی می توان راهکارهایی برای جذب جوانان به مصرف کالاهای ایرانی ارائه داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری، مرتضی، بلوری، امین، و نوری فرد، شهین. (1392). نگرش مفهومی بر تحلیل علل گرایش جوانان به مصرف پوشاک خارجی. همایش ملی نقش سبک زندگی در اقتصاد مقاومتی. SID. https://sid.ir/paper/819508/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری مرتضی، بلوری امین، نوری فرد شهین. نگرش مفهومی بر تحلیل علل گرایش جوانان به مصرف پوشاک خارجی. 1392. Available from: https://sid.ir/paper/819508/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی اکبری، امین بلوری، و شهین نوری فرد، “نگرش مفهومی بر تحلیل علل گرایش جوانان به مصرف پوشاک خارجی،” presented at the همایش ملی نقش سبک زندگی در اقتصاد مقاومتی. 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/819508/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button