مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

511
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

116
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

مقایسه اثربخشی صفحه مفهوم اعداد بر پیشرفت ریاضی دانش آموزان حساب نارسا و عادی (آسیب شناسی)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

صفحه مفهوم اعداد (صما) 

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی صفحه مفهوم اعداد (صما) بر پیشرفت ریاضی دانش آموزان دختر و پسر حساب نارسا و عادی انجام شده است. به این منظور از کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی پایه های سوم, چهارم و پنجم بین 8 تا 12 سال آموزش و پرورش شهر تهران دانش آموزان حساب نارسا در آغاز با روش غربال گری با استفاده از چک لیست های DSMIV شناسایی و به وسیله آموزگاران معرفی شدند. نمونه مورد پژوهش 64 دانش آموز دختر و پسر حساب نارسا و عادی انتخاب و در 4 گروه (دختر و پسر حساب نارسا آزمایش, دختر و پسر حساب نارسا کنترل, دختر و پسر عادی آزمایش, دختر و پسر عادی کنترل) قرار گرفتند. پس از انجام پیش آزمون (خرده آزمون عملیات کی مت و حافظ عددی وکسلر کودکان) گروه های آزمایش در 12 جلسه 45 تا 60 دقیقه ای به مدت 3 ماه مورد آموزش قرار گرفتند. در پایان مجددا آزمون ها اجرا شد. نتایج به دست آمده از آزمون ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS و روش های آماری توصیفی و تحلیل واریانس درون آزمودنی, تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحلیل وواریانس درون آزمودنی نشان داد که دانش آموزان حساب نارسا و عادی گروه آزمایش در نمره های ریاضی پیشرفت معناداری داشتند. به نظر می رسد آموزش صفحه مفهوم اعداد (صما) می تواند سبب افزایش میزان پیشرفت ریاضی (عملیات) در دانش آموزان دختر و پسر حساب نارسا و عادی در مقایسه با گروه کنترل گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اشرف، مریم، استکی، مهناز، و عشایری، حسن. (1388). مقایسه اثربخشی صفحه مفهوم اعداد بر پیشرفت ریاضی دانش آموزان حساب نارسا و عادی (آسیب شناسی). سمپوزیوم نوروپسیکولوژی ایران (جهاد دانشگاهی، واحد البرز (تربیت معلم)). SID. https://sid.ir/paper/820316/fa

    Vancouver: کپی

    اشرف مریم، استکی مهناز، عشایری حسن. مقایسه اثربخشی صفحه مفهوم اعداد بر پیشرفت ریاضی دانش آموزان حساب نارسا و عادی (آسیب شناسی). 1388. Available from: https://sid.ir/paper/820316/fa

    IEEE: کپی

    مریم اشرف، مهناز استکی، و حسن عشایری، “مقایسه اثربخشی صفحه مفهوم اعداد بر پیشرفت ریاضی دانش آموزان حساب نارسا و عادی (آسیب شناسی)،” presented at the سمپوزیوم نوروپسیکولوژی ایران (جهاد دانشگاهی، واحد البرز (تربیت معلم)). 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/820316/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button