مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

497
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

115
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی تاثیر آموزش حرکات ریتمیک ورزشی بر ثبت های ERP، حاصل از لب فرونتال دانش آموزان مبتلا به اختلال های ویژه یادگیری

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 در پژوهش حاضر به بررسی تاثیر آموزش حرکات ریتمیک ورزش کاراته بر ثبت های حاصل از لب فرونتال دانش آموزان مبتلا به اختلال های ویژه یادگیری پرداخته شده است, کلیه دانش آموزان شرکت کننده در این پژوهش از طریق مدارس مقطع ابتدایی, شهر مشهد به سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنائی و سپس به فرایند اجرایی این پژوهش ارجاع شده اند. پژوهشگران با به کارگیری شیوه تمام نگر بالینی به ارزیابی اختلال در این افراد پرداخته اند. با بررسی های علمی وجود اختلال های ویژه یادگیری در این افراد محرز گردیده است. تعداد افراد 58 نفر بوده که به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و گواه تقسیم شدند, قبل از ارایه متغیر مستقل در این پژوهش به دریافت, تحلیل و بررسی سیگنال ERP ثبت شده در پاسخ به تصاویر جدید و قدیم با استفاده از روش های مبتنی بر پردازش سیگنال و بازشناسی الگو پرداخته شد و سپس گروه آزمایش طی 4 ماه, هر هفته 3 جلسه, جمعا 48 جلسه و هر جلسه معادل 1.5 ساعت, با به کار گیری حداکثر 60% ضربان قلب تحت تاثیر متغیر مستقل بوده اند. در نهایت نتایج قابل توجه و منطبق بر پژوهش های قبلی حاصل شده است. پس از اتمام دوره آموزشی همان مراحل ثبت ERP در پس آزمون مجدد به مورد اجرا گذارده شد. نتایج نشان می دهند بین آموزش حرکات ریتمیک ورزش کاراته و ثبت های انجام شده از پره فرونتال دانش آموزان مبتلا به اختلال های ویژه یادگیری رابطه مثبت معناداری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غنایی چمن آباد، علی، معروضی، پرویز، و قشونی، مجید. (1388). بررسی تاثیر آموزش حرکات ریتمیک ورزشی بر ثبت های ERP, حاصل از لب فرونتال دانش آموزان مبتلا به اختلال های ویژه یادگیری. سمپوزیوم نوروپسیکولوژی ایران (جهاد دانشگاهی، واحد البرز (تربیت معلم)). SID. https://sid.ir/paper/820327/fa

    Vancouver: کپی

    غنایی چمن آباد علی، معروضی پرویز، قشونی مجید. بررسی تاثیر آموزش حرکات ریتمیک ورزشی بر ثبت های ERP, حاصل از لب فرونتال دانش آموزان مبتلا به اختلال های ویژه یادگیری. 1388. Available from: https://sid.ir/paper/820327/fa

    IEEE: کپی

    علی غنایی چمن آباد، پرویز معروضی، و مجید قشونی، “بررسی تاثیر آموزش حرکات ریتمیک ورزشی بر ثبت های ERP, حاصل از لب فرونتال دانش آموزان مبتلا به اختلال های ویژه یادگیری،” presented at the سمپوزیوم نوروپسیکولوژی ایران (جهاد دانشگاهی، واحد البرز (تربیت معلم)). 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/820327/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button