مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,425
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

979
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتقای کیفیت خدمات امور مالی با به کارگیری QFD و AHP

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 124

چکیده

 به کارگیری روش های نوین مهندسی کیفیت در صنایع خدماتی طی دهه های اخیر رشد چشمگیری داشته است. این صنایع در مقایسه با صنایع تولید کالا از خصایص ویژه ای برخوردار هستند. غیرملموس بودن خدمت, ارایه و مصرف همزمان, میسرنبودن اقدام اصلاحی, اهمیت ویژه طراحی, ضرورت پیش بینی و کنترل پیش نگر و از همه مهمتر اهمیت تاثیرانسان در این صنایع, ویژگی های متفاوت خدمات را تشکیل می دهد. توسعه عملکرد کیفی به عنوان یکی از روش های نوین مهندسی کیفیت است و اساس این روش بر توجه به ندای مشتری و انتقال آن به کل سازمان به منظور طراحی و تولید محصولی منطبق با خواسته های مشتری است. ابزار اساسی مورد استفاده توسعه عملکرد کیفی «خانه کیفیت» نام دارد. به منظور استفاده از این تکنیک در بخش های خدماتی در سال های اخیر با انجام بعضی تعدیلات و تنظیمات در روش صنعتی رسمی توسعه عملکرد کیفی, روش سازگار شده قابل استفاده درصنایع خدماتی ایجاد گردیده است . در این پژوهش با استفاده از توسعه عملکرد کیفی برای بهبود خدمات امور مالی شرکت نفت و گاز مسجد سلیمان, که از جمله شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران است, داده های مربوط به خواسته های مشتریان گروه هدف جمع آوری و با استفاده از نظرات کارشناسان, الزامات مربوط به هریک از خواسته های مشتریان شناسایی و با استفاده از تکنیک فرایند ثحلیل سلسله مراتبی ارجحیت معیارها تهیه شده است. در پایان اولویت بندی این معیارها بر مبنای اوزان به دست آمده انجام شده است. 

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مومنی، منصور، و مرمضی، حسن. (1386). ارتقای کیفیت خدمات امور مالی با به کارگیری QFD و AHP. بررسیهای حسابداری و حسابرسی، 14(48)، 105-124. SID. https://sid.ir/paper/8238/fa

    Vancouver: کپی

    مومنی منصور، مرمضی حسن. ارتقای کیفیت خدمات امور مالی با به کارگیری QFD و AHP. بررسیهای حسابداری و حسابرسی[Internet]. 1386؛14(48):105-124. Available from: https://sid.ir/paper/8238/fa

    IEEE: کپی

    منصور مومنی، و حسن مرمضی، “ارتقای کیفیت خدمات امور مالی با به کارگیری QFD و AHP،” بررسیهای حسابداری و حسابرسی، vol. 14، no. 48، pp. 105–124، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/8238/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button