مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

524
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

263
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

اثربخشی مدیریت مدارس چند پایه در گرو الگوی تدریس اعضای تیم

نویسندگان

جهانی رضا

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف در جهت کیفیت بخشی به مدیریت و آموزش دانش آموزان در مدارس چند پایه انجام شده است. بدین جهت ضمن معرفی الگوی تدریس اعضای تیم, مدارس چندپایه و انواع آن (از نظر تک پایه-چندپایه-شش پایه بودن), معاون آموزگار, و کیفیت در معنای اثربخشی و کارایی در مدیریت تلاش شد تاراهکاری مناسب در جهت نزدیک شدن به راندمان طبیعی آموزش (راندمان کلاسهای تک پایه که توسط اموزگارمدیریت میشود) در کنار مدیریت صحیح امور اداری آموزشگاه را, ارایه کنیم. بررسی ها نشان داد که با توجه به فشارکاری مضاعف چه بسا بیشتر معلم در اینگونه مدارس و همچنین با توجه به اینکه انجام امور اداری و دفتری با امر تدریس و آموزش بصورت تواما انجام میشود, استفاده از الگوی تدریس اعضای تیم, فرصتی برای دانش اموزان فراهم میکند که که امر آموزش و یادگیری توسط خود دانش آموزان انجام شود که این امر نه تنها تاثیر مستقیم معلم را با ایفایی نقش خود بعنوان راهنما و راهبر کم میکند و فرصتی برای انجام برخی امور اداری و دفتری را برای معاون آموزگار فراهم میکند بلکه, موجب تقویت اعتماد بنفس, پرورش مهارتها و توانایی های لازم برای ارایه اطلاعات در برابر دیگران, پرورش مهارتهای مطالعه و انگیزه مندشدن دانش آموزان به ارایه مطالب در جمع, بعنوان ابعاد روانشناختی و اجتماعی آموزش که بعلت فشار کاری کمتر مورد توجه قرار می گیرد, می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جهانی، رضا. (1394). اثربخشی مدیریت مدارس چند پایه در گرو الگوی تدریس اعضای تیم. همایش بین المللی مدیریت و فرهنگ توسعه. SID. https://sid.ir/paper/826150/fa

    Vancouver: کپی

    جهانی رضا. اثربخشی مدیریت مدارس چند پایه در گرو الگوی تدریس اعضای تیم. 1394. Available from: https://sid.ir/paper/826150/fa

    IEEE: کپی

    رضا جهانی، “اثربخشی مدیریت مدارس چند پایه در گرو الگوی تدریس اعضای تیم،” presented at the همایش بین المللی مدیریت و فرهنگ توسعه. 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/826150/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button