مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

912
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

517
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تاثیر رضایت از کیفیت آموزش بر اصول یادگیری بزرگسالان در مدارس بزرگسال مقطع متوسطه شهرستان ارومیه

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 تحقیق حاضر در پی بررسی تاثیر رضایت از کیفیت آموزش بر اصول یادگیری بزرگسالان در مدارس بزرگسال مقطع متوسطه شهرستان ارومیه است. پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی می باشد. جامعه آماری, کلیه دانش آموزان بزرگسال شاغل به تحصیل در مدارس بزرگسال شهرستان ارومیه (5102 نفر) بود. حجم نمونه با روش طبقه ای تصادفی و با جدول مورگان 357 نفر انتخاب شد. اطلاعات با پرسشنامه رضایت از کیفیت آموزشی (شریف زاده و عبدالله زاده, 1390) و پرسشنامه اصول یادگیری بزرگسالان (گالبریت, 1998) جمع آوری شد. پایایی با آلفای کرونباخ (0.855) تایید شد. برای بررسی تاثیر رضایت از کیفیت آموزش بر اصول یادگیری بزرگسالان در مدارس بزرگسال مقطع متوسطه شهرستان ارومیه از آزمون رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج نشان داد که مولفه های رضایت از کیفیت آموزش 7.7 درصد اصول یادگیری بزرگسالان را تبیین می کنند. بین جنسیت با رضایت از کیفیت آموزشی و اصول یادگیری بزرگسالان و مولفه های آنها هیچ رابطه معنی داری وجود ندارد. آموزش بزرگسالان در ایران نیاز به تخصصی شدن داشته و به اصول آموزشی باید توجه بیشتری گردد. برای کسب یادگیری بالاتر, باید کیفیت آموزشی موسسات بر مبنای اصول یادگیری بزرگسالان مورد بررسی و بازبینی جدی قرار گرفته و به سمت تخصصی شدن هدایت گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حبیب پورسدانی، سیمین، و عبدلی سلطان احمدی، جواد. (1394). تاثیر رضایت از کیفیت آموزش بر اصول یادگیری بزرگسالان در مدارس بزرگسال مقطع متوسطه شهرستان ارومیه. کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی. SID. https://sid.ir/paper/826796/fa

    Vancouver: کپی

    حبیب پورسدانی سیمین، عبدلی سلطان احمدی جواد. تاثیر رضایت از کیفیت آموزش بر اصول یادگیری بزرگسالان در مدارس بزرگسال مقطع متوسطه شهرستان ارومیه. 1394. Available from: https://sid.ir/paper/826796/fa

    IEEE: کپی

    سیمین حبیب پورسدانی، و جواد عبدلی سلطان احمدی، “تاثیر رضایت از کیفیت آموزش بر اصول یادگیری بزرگسالان در مدارس بزرگسال مقطع متوسطه شهرستان ارومیه،” presented at the کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی. 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/826796/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button