یادگیری مناسب در گرو رضایت از خدمات و کیفیت آموزشی ارائه شده در موسسات آموزشی است. تحقیق حاضر در پی بررسی رابطه بین رضایت از کیفیت آموزش با اصول یادگیری بزرگسالان از منظر سوادآموزان بزرگسال مقطع متوسطه شهرستان ارومیه است. پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی می باشد. جامعه آماری، کلیه دانش آموزان بزرگسال شاغل به تحصیل در مدارس بزرگسال شهرستان ارومیه (5102 نفر) بود. حجم نمونه با روش طبقه ای تصادفی و با جدول مورگان 357 نفر انتخاب شد. اطلاعات با پرسشنامه رضایت از کیفیت آموزشی (شریف زاده و عبدالله زاده، 1390) و پرسشنامه اصول یادگیری بزرگسالان (گالبریت، 1998) جمع آوری شد. پایایی با آلفای کرونباخ (0.855) تایید شد. جهت بررسی رابطه بین رضایت از کیفیت آموزش با اصول یادگیری بزرگسالان از منظر سوادآموزان بزرگسال مقطع متوسطه شهرستان ارومیه از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد که بین کیفیت فعالیت و نحوه تدریس معلمان با مولفه های اصول یادگیری بزرگسالان رابطه منفی و معنی دار وجود دارد. بین مولفه های رضایت از کیفیت آموزشی با جو کلاسی رابطه معناداری وجود نداشته ولی با مشارکت دادن دانش آموزان در فرآیند آموزش و یادگیری، رابطه معنی داری وجود دارد. آموزش بزرگسالان در ایران نیاز به تخصصی شدن داشته و به اصول آموزشی باید توجه بیشتری گردد. برای کسب یادگیری بالاتر، باید کیفیت آموزشی موسسات بر مبنای اصول یادگیری بزرگسالان مورد بررسی و بازبینی جدی قرار گرفته و به سمت تخصصی شدن هدایت گردد.