مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,993
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,857
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی کتب درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی از منظر مولفه های تربیت اجتماعی مکتب عمل گرایی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف از این پژوهش, بررسی کتب درسی اجتماعی دوره ابتدایی ایران از منظر مولفه های تربیت اجتماعی مکتب عمل گرایی است. روش مورد استفاده در این پژوهش روش تحلیل محتوا بوده و بدین منظور ابتدا مبانی نظری تربیت اجتماعی مکتب عمل گرایی, مفاهیم کلیدی و مولفه های آن استخراج گردیده و سپس محتوای کتاب های درسی علوم اجتماعی دوره ابتدایی با توجه به این چارچوب تحلیل گردیدند. از نظر مکتب عمل گرایی تربیت اجتماعی به معنای ایجاد صفات و مهارت هایی در افراد است که به مدد آن ها بتوانند در جامعه دموکراتیک به سر برند. عمل گرایان جریان اجتماعی شدن را امری مستمر و مداوم دانسته و عقیده دارند که پایان ناپذیر است؛ زیرا افراد دائما در حال یادگیری بوده و تجارب آنان تغییر یافته و می توانند نسبت به گذشته متحول گردند. نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد که در کتاب های علوم اجتماعی دوره ابتدایی کشورمان, به مفاهیمی چون مسوولیت پذیری و همکاری و مشارکت گروهی بیشتر از حد انتظار, به تفاهم در میان گروه ها در حد انتظار و به حل مساله و احترام به سایرین کمتر از حد انتظار توجه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجاتی موسوی، سیدحسین، و چراغیان، جعفر. (1394). بررسی کتب درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی از منظر مولفه های تربیت اجتماعی مکتب عمل گرایی. کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی. SID. https://sid.ir/paper/826842/fa

    Vancouver: کپی

    نجاتی موسوی سیدحسین، چراغیان جعفر. بررسی کتب درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی از منظر مولفه های تربیت اجتماعی مکتب عمل گرایی. 1394. Available from: https://sid.ir/paper/826842/fa

    IEEE: کپی

    سیدحسین نجاتی موسوی، و جعفر چراغیان، “بررسی کتب درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی از منظر مولفه های تربیت اجتماعی مکتب عمل گرایی،” presented at the کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی. 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/826842/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button