مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

760
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

288
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

اثربخشی تدریس مبتنی بر عوامل آموزشی متحرک بر یادگیری درس علوم

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف بررسی تاثیر تدریس مبتنی بر عوامل آموزشی متحرک بر یادگیری درس علوم دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی شهر دزفول, صورت پذیرفته است. به همین منظور 95 دانش آموز (46 دختر و 49 پسر) پایه چهارم شهرستان دزفول به روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل (مجموعا 4 گروه) قرار گرفتند. جهت پیش آزمون و پس آزمون, نمرات علوم دانش آموزان توسط یک آزمون محقق ساخته ارزیابی گردید. سپس به مدت 12 هفته گروه آزمایش آموزش مبتنی بر عوامل آموزشی متحرک را دریافت کرده, اما دو گروه کنترل دختر و پسر مطابق روش سنتی آموزش دیدند. نمرات به دست آمده از پیش آزمون و پس آزمون, با استفاده از آزمون تحلیل واریانس دو راهه بین گروهی, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. از بررسی های انجام شده می توان چنین نتیجه گرفت که تدریس مبتنی بر عوامل آموزشی متحرک در بهبود عملکرد تحصیلی درس علوم دانش آموزان دختر و پسر پایه چهارم ابتدایی, موثر بوده است. از طرفی یافته ها بیانگر عدم تاثیر عامل جنسیت در عملکرد تحصیلی درس علوم دانش آموزان بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیارسی، سمیه، کیارسی، زهرا، و کیارسی، آزاده. (1394). اثربخشی تدریس مبتنی بر عوامل آموزشی متحرک بر یادگیری درس علوم. کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی. SID. https://sid.ir/paper/826860/fa

    Vancouver: کپی

    کیارسی سمیه، کیارسی زهرا، کیارسی آزاده. اثربخشی تدریس مبتنی بر عوامل آموزشی متحرک بر یادگیری درس علوم. 1394. Available from: https://sid.ir/paper/826860/fa

    IEEE: کپی

    سمیه کیارسی، زهرا کیارسی، و آزاده کیارسی، “اثربخشی تدریس مبتنی بر عوامل آموزشی متحرک بر یادگیری درس علوم،” presented at the کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی. 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/826860/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button