مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

500
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

454
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

مفاهمه و گفتگوی متقابل راهی در جهت گسترش آموزش های چند فرهنگی

نویسندگان

کیارسی سمیه

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

آموزش چند فرهنگی راهبردی موثر برای مقابله و سازگاری با بحران ها و تغییرات اجتماعی, فرهنگی از جمله افزایش گوناگونی فرهنگی به ویژه در آستانه ورود به قرن بیست و یکم است.بنابراین ضرورت بسط و توسعه مفهوم تعلیم و تربیت چند فرهنگی مساله آگاهی از روش های مطلوب اجرای چنین آموزش هایی را پیش می کشد. گفت وگو, سازکاری مناسب جهت تقویت پیوندهای فرهنگی, اجتماعی و سیاسی بین خرده فرهنگ ها و هویت های فرو ملی یک جامعه از جمله ایران خواهد بود. در پژوهش حاضر, با اتکا به نظریه کنش ارتباطی هابرماس, تلاش می شود به تبیین گفت و گوی ارتباطی و برابر به مثابه روشی جهت تحقق مطلوب آموزش های چندفرهنگی پرداخته شود. در این بررسی از روش توصیفی- تحلیلی استفاده شده است, به این ترتیب که ابتدا به بررسی نظریه کنش ارتباطی هابر ماس به صورت جامع و مستقل و ارائه برداشتی صحیح از آن اشاره خواهد شد و سپس به تحلیل نکات اساسی این نوع کنش پرداخته می شود. و در نهایت اصول و روشی هایی به منظور بهبود آموزش های چند فرهنگی استنتاج می گردد. از جمله پیامدهای به کارگیری کنش ارتباطی و تفاهم و گفتگو درآموزش های چند فرهنگی را می توان, عقلانی شدن زندگی جمعی و سلامت جامعه, افزایش آگاهی های فرهنگی دانش آموزان, بالا رفتن میزان تحمل نگرش ها و باورهای فرهنگی مختلف از سوی دانش آموزان, حرکت در مسیر انسجام و وحدت ملی دانست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیارسی، سمیه. (1394). مفاهمه و گفتگوی متقابل راهی در جهت گسترش آموزش های چند فرهنگی. کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی. SID. https://sid.ir/paper/826861/fa

    Vancouver: کپی

    کیارسی سمیه. مفاهمه و گفتگوی متقابل راهی در جهت گسترش آموزش های چند فرهنگی. 1394. Available from: https://sid.ir/paper/826861/fa

    IEEE: کپی

    سمیه کیارسی، “مفاهمه و گفتگوی متقابل راهی در جهت گسترش آموزش های چند فرهنگی،” presented at the کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی. 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/826861/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button