مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

439
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,262
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

سلامت و بهبودی ناتوانی یادگیری درس املاء بر اساس رویکرد استقرایی نمایشی و غیر نمایشی در بین دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری پایه چهارم ابتدایی

نویسندگان

محمدپور راحله

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف سلامت و بهبود ناتوانی یادگیری درس املاء بر اساس رویکرد استقرایی به روش نمایشی و غیر نمایشی در بین دانش آموزان پایه چهارم ناحیه 2 زاهدان با روش تجربی و طرح پژوهش پیش آزمون و پس آزمون با یک گروه کنترل و گروه های آزمایش 1 و 2 انجام شده است. مشارکت کنندگان این پژوهش 70 نفر از دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی بودند که از بین مدارس با روش نمونه گیری چند مرحله ای هدفمند به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات متن محقق ساخته بوده و داده های جمع آوری شده با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس (KMO), تحلیل واریانس و t گروه های مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته های پژوهش نشان داد که تفاوت معنی داری بین گروههای آزمایش و کنترل در درس املاء وجود دارد که نشان دهنده تاثیر رویکرد استقرایی به روش نمایشی و غیر نمایشی در بیشینه کردن یادگیری و کاهش غلط های درس املا در دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری می باشد که میانگین غلط های تفاضل پس آزمون از پیش آزمون در گروه آزمایش (1) با رویکرد استقرایی به روش نمایشی بیشتر از میانگین غلط های تفاضل پس آزمون از پیش آزمون در گروه آزمایش (2) با رویکرد استقرایی به روش غیر نمایشی است که نشان دهنده تاثیر بیشتر این روش (املای آموزشی با رویکرد استقرایی به روش نمایشی) در کاهش غلط های یادگیری و ارتقای املاء نویسی تاثیرگذاری می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدپور، راحله. (1394). سلامت و بهبودی ناتوانی یادگیری درس املاء بر اساس رویکرد استقرایی نمایشی و غیر نمایشی در بین دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری پایه چهارم ابتدایی. همایش ملی سوادآموزی و ارتقای سلامت. SID. https://sid.ir/paper/826909/fa

    Vancouver: کپی

    محمدپور راحله. سلامت و بهبودی ناتوانی یادگیری درس املاء بر اساس رویکرد استقرایی نمایشی و غیر نمایشی در بین دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری پایه چهارم ابتدایی. 1394. Available from: https://sid.ir/paper/826909/fa

    IEEE: کپی

    راحله محمدپور، “سلامت و بهبودی ناتوانی یادگیری درس املاء بر اساس رویکرد استقرایی نمایشی و غیر نمایشی در بین دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری پایه چهارم ابتدایی،” presented at the همایش ملی سوادآموزی و ارتقای سلامت. 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/826909/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button