هدف این پژوهش مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان بر اساس بعضی از متغیرهای تحصیلی و جمعیت شناختی آنها بوده است. این تحقیق، توصیفی از نوع علی- مقایسه ای بود. جامعه آماری پژوهش تمامی دانشجویان رشته ریاضی دانشگاه پیام نور استان مازندران در سال 1392 بودند. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و با توجه به جدول مورگان 120 دانشجو به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. جهت سنجش سبک یادگیری از پرسشنامه کلب استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون خی دو استفاده گردید. نتایج تجزیه توصیفی داده ها نشان میدهند که دانشجویان موفق و ناموفق به ترتیب دارای سبک یادگیری ترجیحی جذب کننده و سبک یادگیری واگرا بودند. همچنین دانشجویان سال اول و دوم دارای سبک ترجیحی همگرا و دانشجویان سالهای سوم و چهارم سبک یادگیری جذب کنندگی بودند. البته در مجموع بدون توجه به عملکرد تحصیلی، توزیع متوازنی بین چهار سبک یادگیری دانشجویان مشاهده شده است. اما نتایج تحلیل استنباطی نشان داد که سبک یادگیری داشجویان با توجه به عمکرد تحصیلی و جنسیت تفاوت می نماید اما این تفاوت با توجه به سنوات تحصیلی دانشجویان معنی دار نبود.