مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,580
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

ضرورت کاربرد روشهای آموزشی تلفیقی با فناوری اطلاعات در آموزش بزرگسالان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش اساسی در حوزه های گوناگون ایفا می کند, یکی از حوزه هایی که با ورود آن دچار تحول اساسی شده, حوزه آموزش است. آموزش و پرورش دارای گستره وسیعی است و انواع متفاوتی از آموزش ها را به طور رسمی و غیر رسمی از کودکی تا پایان عمر در بر می گیرد, بهره گیران و ذینفعان این نظام نیز متفاوتند. یکی از گروه های ذینفع در نظام آموزشی, بزگسالان هستند. آموزش این گروه به لحاظ نقش و ویژگی های اجتماعی در مقایسه با کودکان متفاوت است زیرا, کمبود وقت و همچنین گرفتاری های شغلی و خانوادگی باعث می شود بزرگسالان قادر به حضور در کلاس های آموزشی در زمان معینی و مکان مشخصی برای آموزش نباشند, از دیگر مشکلات آموزش این گروه, عدم دسترسی به کلاسهای آموزشی در یک محدوده جغرافیایی, تنوع یادگیرندگان بزرگسال از نظر سن, توانایی برای آموختن و فعالیتهای کلاسی, انگیزه ها و آمادگی های جسمی و روانی, تفاوت نظام ارزشیابی از آموخته های آنها که در نحوه نگرش آنان نسبت به تعلیم و تربیت و ضرورت آن و روابط اجتماعی و مانند آنها موثر است, شیوه زندگی بزرگسالان که در طرز یادگیری آنان تاثیر گذار بوده و به نوبه خود تعیین کننده نوع شیوه های تدریس برای آموزش آنها می باشند. با عنایت به این امر, این نوشتار درصدد آن است تا با یک روش تحلیلی- اسنادی ابتدا تعریفی از آموزش بزرگسالان, اهداف, اصول, ویژگی ها و روش های آموزشی حاکم بر آن را ارایه دهد سپس با تشریح نقش فناوری آموزشی و کاربردهای آن در آموزش, ضرورت به کارگیری این فناوری ها را در آموزش بزرگسالان تبیین نماید و در پایان, با ارایه راهکارهایی چون آموزش های خاص بزرگسالان با بهره گیری از آموزش های مجازی زمینه را برای بهبود کیفیت آموزش و یادگیری آنان ایجاد نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شوقی، محمدرضا، و کاظمی، سامره. (1394). ضرورت کاربرد روشهای آموزشی تلفیقی با فناوری اطلاعات در آموزش بزرگسالان. همایش ملی سوادآموزی و ارتقای سلامت. SID. https://sid.ir/paper/826939/fa

    Vancouver: کپی

    شوقی محمدرضا، کاظمی سامره. ضرورت کاربرد روشهای آموزشی تلفیقی با فناوری اطلاعات در آموزش بزرگسالان. 1394. Available from: https://sid.ir/paper/826939/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا شوقی، و سامره کاظمی، “ضرورت کاربرد روشهای آموزشی تلفیقی با فناوری اطلاعات در آموزش بزرگسالان،” presented at the همایش ملی سوادآموزی و ارتقای سلامت. 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/826939/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button