مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

942
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

653
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تحلیل جایگاه پرورش مهارت های زندگی در برنامه درسی دوره پیش دبستانی ایران: مطالعه ای مبتنی بر رویکردهای چندگانه

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 در این پژوهش, جایگاه پرورش مهارت های زندگی در برنامه های درسی دوره پیش دبستانی مورد تحلیل قرار گرفته است. هدف پژوهش مشخص کردن نوع رویکرد آموزش مهارت های زندگی موجود در کتاب های درسی دوره پیش دبستانی استان کردستان, با توجه به سه رویکرد اساسی الف) سازمان بهداشت جهانی, ب) 4H و ج) آداب دینی و مهارت های شایستگی فردی و اجتماعی, با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی بوده است. یافته های پژوهش بیانگر بهره گیری تلفیقی از هر سه رویکرد با محوریت مهارت های خودآگاهی, همدلی, اخلاقی, زیست محیطی و تاکید ضمنی بر مهارت های ارتباط بین فردی و اجتماعی, تصمیم گیری, حل مساله و مقابله با هیجانات و مغفول ماندن مهارت های تفکر خلاق و انتقادی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدزاده، سارا، و صالحی، کیوان. (1395). تحلیل جایگاه پرورش مهارت های زندگی در برنامه درسی دوره پیش دبستانی ایران: مطالعه ای مبتنی بر رویکردهای چندگانه. کنفرانس بین المللی هزاره سوم و علوم انسانی. SID. https://sid.ir/paper/827289/fa

    Vancouver: کپی

    احمدزاده سارا، صالحی کیوان. تحلیل جایگاه پرورش مهارت های زندگی در برنامه درسی دوره پیش دبستانی ایران: مطالعه ای مبتنی بر رویکردهای چندگانه. 1395. Available from: https://sid.ir/paper/827289/fa

    IEEE: کپی

    سارا احمدزاده، و کیوان صالحی، “تحلیل جایگاه پرورش مهارت های زندگی در برنامه درسی دوره پیش دبستانی ایران: مطالعه ای مبتنی بر رویکردهای چندگانه،” presented at the کنفرانس بین المللی هزاره سوم و علوم انسانی. 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/827289/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button