مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

578
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

385
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

نظریه تواناسازی زنان در آموزش عالی ایران کاربرد نظریه پردازی داده بنیاد در تولید نظریه های بومی مدیریت آموزش عالی

نویسندگان

فریدونی سمیه

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 در اواسط قرن حاضر به واسطه تغییر پارادایمی حاصل شده در مبانی فلسفی روش تحقیق و همچنین نیاز به گشوده شده مرزهای جدید دانش, روش نظریه پردازی داده بنیاد در شرایطی شکل رفت که جوامع انسانی بیش از پیش به نظریات نوین و بومی شده نیاز پیدا کردند. نظریه پردازی داده بنیاد روشی در رویکرد پژوهشی کیفی است که خود بر سپهر فلسفی تفسیرگرایی مبتنی است. در این رویکرد فلسفی فرض بر آن است که مردم درک خود نسبت به جهان را از مسیری که در آن زندگی می کنند بازمی یابند و فرایند معنابخشی به صورت خودکار در عینیت ها و یا موقعیت های اجتماعی وجود ندارد بلکه برساختی فردی است که توسط افراد خلق می شود. با این نگاه دیگر اهمیت یک نظریه به جهان شمولی آن نخواهد بود زیرا تاریخ بشر نشان داده که انسان ها رویه های ثابتی را در بافت های گوناگون پیش نمی گیرند, بلکه اهمیت یک نظریه به منطبق بودن آن با بافت پژوهش می شود و به تبع نیازی که از آن بافت مرتفع خواهد کرد. از این رو در شرایطی که بیش از همه زمان ها به تولید نظریات بومی و پرداختن به مسائل خاص جامعه ایرانی احساس می شود, روش نظریه پردازی داده بنیاد می تواند ابزاری در خدمت این مسیر باشد.اما برای تبیین بیشتر این روش و کاربرد آن در عمل برای تولید نظریات جدید, نظریه «تواناسازی زنان در آموزش عالی ایران» نمونه ای است که چگونگی استفاده از روش نظریه پردازی داده بنیاد را در تولید نظریات بومی که به مسائل و معضلات کشور می پردازد بررسی کرده و از این طریق اهمیت این دسته از تئوری ها را در چگونگی جهت گیری و سیاست گذاری های کلان آتی کشور نشان خواهد داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فریدونی، سمیه. (1394). نظریه تواناسازی زنان در آموزش عالی ایران کاربرد نظریه پردازی داده بنیاد در تولید نظریه های بومی مدیریت آموزش عالی. همایش زن و مدیریت در آموزش عالی. SID. https://sid.ir/paper/827393/fa

    Vancouver: کپی

    فریدونی سمیه. نظریه تواناسازی زنان در آموزش عالی ایران کاربرد نظریه پردازی داده بنیاد در تولید نظریه های بومی مدیریت آموزش عالی. 1394. Available from: https://sid.ir/paper/827393/fa

    IEEE: کپی

    سمیه فریدونی، “نظریه تواناسازی زنان در آموزش عالی ایران کاربرد نظریه پردازی داده بنیاد در تولید نظریه های بومی مدیریت آموزش عالی،” presented at the همایش زن و مدیریت در آموزش عالی. 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/827393/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button