مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,350
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

784
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش روش خود درمانی به شیوه شناختی– رفتاری بر کاهش علایم اختلال وسواسی- اجباری

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 36

چکیده

 هدف: این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش روش خود درمانی شناختی- رفتاری بر کاهش علایم اختلال وسواسی– اجباری در بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز خدمات روان شناختی اصفهان اجرا گردید. روش: 10 بیمار مبتلا به اختلال وسواسی– اجباری به روش تصادفی زمانی از میان جامعه پژوهش انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه پنج نفره شامل یک گروه آزمایشی و یک گروه شاهد قرار گرفتند. پرسشنامه وسواسی– اجباری مادزلی به عنوان پیش آزمون در مورد دو گروه اجرا شد. گروه آزمایشی به مدت دو هفته آموزش روش خود درمانی شناختی– رفتاری را دریافت کردند و آزمودنی های گروه شاهد در فهرست انتظار قرار گرفتند. یافته ها: نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش روش خوددرمانی به شیوه شناختی– رفتاری در گروه آزمایشی, باعث کاهش معنادار علایم اختلال وسواسی– اجباری (نسبت به گروه شاهد) در مرحله پس آزمون شده است (p<0.005). نتیجه گیری: آموزش روش خود درمانی شناختی– رفتاری ممکن است در بهبود علایم اختلال وسواسی– اجباری موثر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مکملی، زهرا، مرتضوی، سیدمجتبی، و عابدی، محمدرضا. (1387). اثربخشی آموزش روش خود درمانی به شیوه شناختی– رفتاری بر کاهش علایم اختلال وسواسی- اجباری. تازه های علوم شناختی، 10(1 (مسلسل 37))، 29-36. SID. https://sid.ir/paper/82932/fa

    Vancouver: کپی

    مکملی زهرا، مرتضوی سیدمجتبی، عابدی محمدرضا. اثربخشی آموزش روش خود درمانی به شیوه شناختی– رفتاری بر کاهش علایم اختلال وسواسی- اجباری. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1387؛10(1 (مسلسل 37)):29-36. Available from: https://sid.ir/paper/82932/fa

    IEEE: کپی

    زهرا مکملی، سیدمجتبی مرتضوی، و محمدرضا عابدی، “اثربخشی آموزش روش خود درمانی به شیوه شناختی– رفتاری بر کاهش علایم اختلال وسواسی- اجباری،” تازه های علوم شناختی، vol. 10، no. 1 (مسلسل 37)، pp. 29–36، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82932/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button